Seria Devil May Cry este una dintre cele mai populare în rândul jucătorilor și dacă unele jocuri din anumite serii devin mai slabe sau mai plictisitoare cu timpul, cel de-al cincilea titlu din aceasta este probabil unul dintre cele mai bune. Devil May Cry 5 continuă povestea precedentului, dar dacă nu l-ai jucat nu e problemă pentru că povestea este oricum destul de încâlcită ca să o înțelegi perfect și oricum aceasta pălește în fața gameplay-ului care face din acest joc unul de top. Povestea din precedentele este disponibilă pentru cei care vor să o exploreze din meniul jocului, la opțiunea „History of DMC”.

Povestea lui Devil May Cry 5 începe clasic pentru serie cu o infectare demonică în orașul Redgrave City, care este inspirat din Londra, iar încă de la început facem cunoștință cu demonul Urizen care îi bate pe protagoniști. De data aceasta avem 3 caractere principale: Dante, eroul principal al seriei, nepotul său Nero și un nou personaj denumit V. Dante este pierdut în prima luptă, Nero nu are una din mâinile sale mecanice (pe care a pierdut-o în DMC 4) și V este un începător. Toți cei trei se leagă însă în joc într-un mod extrem de plăcut și distractiv.

La început vei juca cu Nero, care chiar dacă nu mai are mâna, se descurcă cu niște brațe protezare numite Devil Breaker, care îi sunt create special de prietenul său Nico. Aceste Devil Breakers sunt niște brațe fragile pe care le poți folosi în luptă, dar care se sparg când dai un atac mare sau dacă sunt utilizate prea mult. Este ușor să găsești însă altele noi, așa că nu e o problemă. Fiecare din aceste brațe sau proteze au abilități unice. Unele dau un atac energetic, altele trag cu rachete, altele încetinesc timpul și altele îți regenerează viața. Fiecare braț are un grappling hook care poate fi folosit la deplasare sau la prinderea adversarilor. fiecare proteză poate fi distrusă prin folosirea unui atac super puternic care omoară instant inamicii și le vei distruge destul de des pentru a lua altul cu altă abilitate, în funcție de zonă și de stilul tău de joc. Nero are bineînțeles și o armă, un revolver pe care îl poate folosi, dar și o sabie, iar atacurile pot fi combinate.

Următorul caracter pe care îl testezi este V, care este un luptător atipic. El este bolnăvicios și nu poate lupta corp la corp, dar are abilități unice care implică convocarea de demoni. Trei demoni sunt disponibili încă de la început: o pasăre, o panteră și un golem. În luptă, fiindcă are viață puțină, V va sta în spate și tu vei controla demonii, câte doi odată. Îi poți pune să atace simultan același inamic sau poți lăsa unul pe auto și controla pe cel de-al doilea sau chiar pune pe ambii pe auto și controla pe V. Personajul trebuie să crească o abilitate numită Devil Trigger Gauge și poți face asta distrugând totul în cale cu cei doi demoni avuți la îndemână sau citind o carte de poezii în timp ce demonii se luptă. Dacă umpli Devil Trigger Gauge poți convoca cel de-al treilea demon numit Nightmare. Acesta este un monstru care distruge totul în cale și dacă faci și un upgrade la personaj vei putea să îl și călărești și să-l controlezi direct. Chiar dacă poate părea complicat, V este cel mai ușor caracter de controlat pentru că demonii sunt extrem de puternici și fac treabă și singuri, iar dacă alegi să îi controlezi jocul devine mai distractiv.

Ultimul, dar în nici un caz cel din urmă este Dante, protagonistul seriei, care este la un alt nivel față de primii doi prin opțiunile de luptă pe care le are la dispoziție. Dante are două pistoale numite Ebony și Ivory și o sabie, Rebellion. de asemenea din arsenal mai face parte un shotgun și o pereche de mânuși de luptă, care îl transformă într-un luptător în genul celor din Mortal Kombat cu mișcări care implică pumnii și picioarele. Dante are și un mod numit Devil Trigger care îl transformă într-un demon și pe parcurs dezvoltă mișcări noi și abilități mai puternice.

Cum am spus la început povestea este simpluță și nu prea ai nevoie de ea ca să pricepi jocul. Te miști prin nivele și omori tot ce îți iese în cale, cam asta e ideea. Nivelele sunt destul de liniare, cu câteva secrete ascunse pe ici pe colo și destul de scurte. Între fiecare nivel este o parte narativă care ține câteva minute. partea distractivă a jocul este sistemul de luptă care te recompensează în funcție de cât de spectaculos îți bați adversarii și astfel aduni niște pietre roșii care sunt, de fapt, monedele din joc pe care le folosești ca să cumperi abilități și arme. Ca toate jocurile noi, poți băga și bani pentru a cumpăra astfel de monede, lucru pe care pe mine personal mă deranjează.

Ca și grafică, Devil May Cry 5 nu este WOW. Jocul e conceput în stilul desenelor animate japoneze cu o tentă modernă. Animațiile de luptă sunt extrem de bine realizate, dar animațiile din cinematice sunt din desenele animate. Designul facial al protagoniștilor este foarte OK, dar cel am demonilor este luat parcă din benzile desenate. Pe partea de sunet jocul are o temă de album de muzică rock și vocile sunt interpretate bine, iar, per total, jocul sună bine și e antrenant.

Ca să concluzionez, Devil May Cry 5 este distractiv, cu un gameplay antrenant, dinamic și care îți permite să experimentezi destul de mult și să încerci constant lucruri noi. Nivelele sunt liniare și destul de scurte, dar luptele compensează acest lucru. Pe partea de grafică jocul arată peste medie, analizând jocurile AAA recente, dar nu e cel mai strălucit. Sunetele sunt bine realizate și crează o atmosferă dinamică de luptă. Povestea este mediocră, pe alocuri hilară, dar ușor de ignorat, în schimb cinematicele dintre misiuni sunt destul de distractive și bine realizate. Per total, Devil May Cry 5 este cel mai bun hack-and-slash din ultima perioadă în privința gameplay-ului.