Astazi va vom prezenta un nou joc recent aparut pe Steam, care este inca in stadiul de dezvoltare, Dungeon Dashers, produs de catre Jigxor. Este vorba despre un joculet de strategie nostalgic, care imbina o grafica care te trimite cu gandul la jocurile din anii 90 cu elemente moderne precum editoare de niveluri, Steam Achievements sau Carti de Schimb Steam.

ss_cd37c4649c0a468c0da7fc7f233c93b621412b74.1920x1080

Dungeon Dashers este un RPG plin de actiune, cu stil de joc turn-base care beneficiaza de moduri de joc atat single player cat si online co-operative si care doreste sa aduca placerea unui joc „dungeon” de pe tabla pe PC. Jocul beneficiaza de toate elementele unui dungeon crawler, iar eroii vor trebui sa acumuleze aur si experienta spargand cufere, omorand monstrii si culegand artefacte.

Dungeon Dashers este inca in faza de productie, iar pana in acest moment ai la dispozitie 11 nivele de joc, 4 clase de eroi diferite, 13 upgrade-uri si 15 armuri si arme.

[bd_youtube id=VaaGe4hnxh4 ]

Cand pornesti jocul ai o interfata simpla cu 3 optiuni, prima dintre ele fiind modul Campaign, fara a avea insa posibilitatea sa-ti alegi nivelul de dificultate sau sa-ti personalizezi cumva jocul. Incepi jocul cu doi eroi, un hot (Rogue) si un cavaler (knight). Fiecare dintre acestia beneficiaza de un set diferit de skill-uri, iar, doar lucrand impreuna, vor putea sa termine cu bine misiunea. Controlul personajelor se face din sageti de pe tastatura, mouse-ul fiind nefunctional in joc, ceea ce ii da jocului o atmosfera de produs clasic, asemanatoare cu cea din originalul Zelda. Odata terminata prima misiune, mergi mai departe si iti sunt prezentate celelalte 2 clase de jucatori: vrajitor (Wizzard) si Arcas (Ranger). La finalul acesteia, cei 4 eroi se intalnesc si continui mai departe cu ei.

skills

Jocul se desfasoara pe ture, fiecare personaj are anumite puncte de actiune (AP) iar fiecare miscare sau atac consuma un astfel de punct. Abilitatile speciale, care se rezuma la atacuri mai puternice acum, consuma un numar mai mare de AP, dar fara ele nu poti termina jocul. Misiunea a patra mi s-a parut cea mai dificila, cu exceptia luptei finale, iar odata cu aceasta primesti si singurul Achievement pe Steam disponibil pentru moment.

forest2

Jocul decurge liniar, cand nu ai adversari de infruntat, eroii au AP nelimitat si se pot misca liberi. Pe harta ai anumite puncte de teleportare, care, odata atinse iti trimit toti patru eroii in punctul de teleportare. In timpul unei lupte, daca iti moare un erou nu trebuie sa-ti faci probleme, caci odata castigata runda si adversarii/creaturile din punctul respectiv ucisi, eroii cazuti revin la viata. Din pacate jocul nu beneficiaza de optiune de salvare, iar daca trebuie sa inchizi jocul in timpul unei misiuni, cand revii o iei de la inceputul misiunii respective.

items

Dupa fiecare misiune, eroii primesc anumite upgrade-uri, mai intai castiga skill-uri noi, iar apoi gasesti armuri si arme mai puternice.

Am pomenit de adversari, sa vorbim putin si despre acestia. Pana in acest moment sunt 15 tipuri de inamici, de la lilieci la arcasi sau necromanceri si pana la inamicul final, un dragon mare, insotit de ceva fiare care seamana cu Fire Elements din Heroes.

2013-10-31_00001

Cele 11 misiuni disponibile pana acum sunt destul de scurte si relativ usor de castigat, daca stapanesti puterile eroilor tai. Mie mi-a luat 2 ore sa termin jocul i nconditiile in care am reluat 2 misiuni pentru ca a trebuit sa plec si am explorat cam tot ce era disponibil pe harta. Dragonul de la sfarsit e ceva mai greu de batut, dar am reusit sa termin misiunea cu un singur erou cazut, si anume Cavalerul, pe care l-am folosit pe post de „tank” (cei care au jucat RPG stiu despre ce vorbesc).

slider1

Jigxor au anuntat ca varianta finala va contine 40 de nivele in total si peste 30 de tipuri de adversari. Atunci va fi disponibil si Shop-ul ,de unde iti vei putea cumpara skill-uri noi sau upgrada cele existente pentru eroii tai. Tot atunci se va debloca si modul co-op pentru a putea juca impreuna cu pana la 3 prieteni pe Steam in acelasi timp. In varianta finala se vor debloca si Cartile de Schimb Steam si restul Achievement-urilor.

2013-10-31_00002

Grafica si sunet

Grafica este simpla, in 2D, fara nici un element modern. Mie imi aduce aminte de jocurile copilariei de pe consola Nintendo. Pe mine nu m-a deranjat, chiar mi-a creat o nostalgie si m-a facut sa-mi amintesc de alte titluri pe care le-am jucat cu placere precum Legend of Zelda sau Diablo 1. Se observa insa modernitatea constructiei, caci elementele sunt bine conturate si jocul este perfect compatibil cu ultimele sisteme de operare si suporta placi video moderne.

cave2

Sunetul este minunat, din punctul meu de vedere, caci nu este muzica deranjanta in joc, iar efectele sunt plasate excelent, exact cand trebuie si la intensitatea potrivita. Dialogurile se poarta in scris, deci nu ai interpretari de voci dezastroase intalnite la alte jocuri.

Dungeon Dashers este un joc pentru nostalgici, pentru cei care au jucat in viata lor un joc cu adevarat social cu prietenii intr-o camera, in jurul unei table de joc si cu zarul in mana. Continutul creat de Jigxor pana in acest moment nu este foarte variat si nu te tine foarte mult conectat, dar odata finalizat jocul poate deveni mult mai antrenant. Astept cu nerabdare versiunile urmatoare si sper sa apuc sa joc un multiplayer si sa ma bucur de aceasta experienta cu prietenii. Voi incerca si editorul de niveluri pentru a-mi crea o lume ceva mai dificil de cucerit si sper ca Dungeon Dashers va beneficia si de posibilitatea de a-ti selecta nivelul de dificultate (lucru anuntat deja de Jigxor).

Nota noastra pentru moment pentru acest joculet este 7/10