Register
Or


A password will be e-mailed to you.
Enermax Starryfort SF30

Ghost of Tsushima - Recenzie
Poveste9
Grafică10
Sunet9
Gameplay9
9.3Scor
Reader Rating: (0 Votes)
0.0

Ghost of Tsushima este un joc de tip acțiune/aventură produs de Sucker Punch Productions și distribuit de Sony Interactive Entertainment, exclusiv pentru PlayStation 4. Într-un univers open-world, jucătorii vor explora totul în jurul personajului Jin Sakai, unul din ultimii samurai de pe insula Tsushima, în timpul primei invazii a mongolilor în Japonia. Aceștia au luat decizia să facă jocul open world datorită deciziilor pe care le fac jucătorii, decizii ce pot schimba radical jocul uneori. Prin urmare, jocul nu are drumuri către misiune, iar jucătorii pot explora insula după bunul plac. Aceștia pot alege dialog audio în japoneză cu subtitrare în engleză sau chiar un mod alb-negru ce transmite o stare autentică perioadei din joc, cu inspirație din filmele lui Akira Kurosawa. Jocul a fost lansat pe PlayStation 4 pe 17 iulie 2020, și a fost vândut în peste 2.4 milioane de exemplare în primele 3 zile de la lansare.

Poveste

Acțiunea se petrece pe Insula Tsushima, la sfârșitul secolului al 13-lea, și regăsim diferite tipuri de regiuni și zone precum ferme, câmpuri, păduri vechi, sate, temple și munți. Realizatorii și-au dorit să conecteze jocul la realitate, să teleporteze jucătorul din fața ecranului în Japonia din 1274, aceștia inspirându-se din istorie.

Jin Sakai este liderul clanului Sakai, nepotul Lordului Shimura, jitō-ul Tsushimei. Acesta are câțiva prieteni care îl ajută pe parcursul poveștii, incluzând o hoață numită Yuna, fratele ei fierar, Taka, o femeie samurai numită Lady Masako, renumitul arcaș Sensei Ishikawa, negustorul Kenji, calugărul budist luptător Norio și Yuriko, bătrânul vraci al clanului Sakai. Personajul negativ este neînfricatul general Khotun Khan din Imperiul Mongol, nepotul lui Genghis Khan, în timp ce prietenul din copilărie al lui Jin, Ryuzo, este personaj secundar.

Invazia mongolilor din 1274, condusă de Khotun Khan ajunge și pe insula Tsushima, din Japonia. În încercarea de a stopa această invazie, Jin Sakai se alătură celorlalți samurai conduși de unchiul său, Lord Shimura. Bătălia se termină într-un dezastru, cu toată armata de samurai omorâtă, Lord Shimura capturat și Jin rănit și lăsat să moară. Jin este găsit și readus la viață de către Yuna, o hoață locală, ce îl informează că toată Tsushima se prăbușește sub asediul mongolilor. Jin încearcă să-l salveze pe Lord Shimura dând năvală în castelul Kaneda, fortăreața lui Khotun, dar este înfrânt în luptă de către acesta și aruncat de pe pod.

Realizând că nu poate să-i înfrunte pe mongoli de unul singur cu tacticile tradiționale de samurai, Jin începe să călătorească pe insulă pentru a recruta aliați și a învăța noi tehnici de luptă ce-l vor ajuta în misiunea lui de salvare pentru Lord Shimura. El reușește s-o recrute pe Yuna și pe fratele ei, Taka, fierarul, negustorul Kenji, maestrul arcaș Ishikawa, femeia samurai Masako, dar și pe vechiul prieten și mercenar, Ryuzo și Straw Hat ronin. În timp ce Jin întrerupe activitățile mongolilor și eliberează orașele insulei de sub asediu, localnicii încep să se refere la el ca „The Ghost” (fantoma). Taka îi confecționează un cârlig special pentru cățărat ce îi oferă posibilitatea lui Jin să escaladeze pereții castelului Kaneda, chemându-și aliații pentru a îndeplini misiunea de salvarea. Ryuzo și Straw Hats îl trădează pe Jin pentru a colecta recompensa pusă de către mongoli pe capul său, dar Jin reușește să-i înfrână și să-l elibereze pe Lordul Shimura în timp ce a recăpătat și castelul Kaneda.

În ciuda victoriei, Khotun plecase deja să cucerească castelul Lordului Shimura cu ajutorul trădătorilor Straw Hats. Pentru a recăpăta și acest castel, Jin continuă să recruteze noi aliați, cum e Norio și călugării războinici și soldații din clanul Yarikawa. Lordul Shimura recrutează un pirat local numit Goro să fure un mesaj în care întăriri Shogunului, în timp ce anunță că dorește să-l adopte pe Jin. Cu o nouă armată sub conducerea Lordului SHimura și întăririle Shogunului pe drum, Jin recuperează familia ancestrală a familiei de la Yuriko, din clanul Sakai, acesta învățându-l și să construiască săgeți veninoase.

Jin pleacă alături de Taka, în inima nopții, să-l înfrunte pe Ryuzo, dar sunt capturați de către Khotun, care le cere să se predea. Când Jin refuză, Khotun îl omoară pe Taka, iar Jin reușește să evadeze datorită ajutorului primit din partea Yunei, atunci când ajung și întăririle trimise de samurai. Lordul Shimura conduce, apoi, un întreg asediu asupra castelului Shimura, reușind să-i împingă pe mongoli pe teritoriul lor. Totodată, Khotun recurge la tactici neconvenționale și lasă pagube însemnate în rândul samurailor. Realizând că multe vieți se vor mai pierde fără să fie nevoie, Jin nu ascultă de planul unchiului său și decide să-i otrăvească pe mongoli.

Jin se infiltrează în castel și strecoară otrava în mâncarea mongolilor. El apoi îl confruntă din nou pe Ryuzo și îl omoară, după ce acesta refuză să se predea. În ciuda faptului că a fost deposedat castelul fără prea multă vărsare de sânge, Khotun pleacă spre nord pentru o nouă cucerire, iar Lordul Shimura e supărat pe Jin că a recurs la o asemenea metodă lipsită de onoare, cum e otrava. Știind că Shogun-ul o să vrea o persoană care să-și asume cele întâmplate, Lord Shimura îi spune lui Jin să dea vina pe Yuna, însă aceasta refuză. El e arestat pentru crime, dar reușește să scape când Yuna află unde este Khotun. Jin pleacă în urmărirea acestuia și descoperă că Khotun a învățat să facă otrava pe care o folosea el și acum o folosește pe rezidenții insulei. Jin își adună aliații și atacă fortăreața finală a lui Khotun, în Portul Izumi. Acesta reușește să se infiltreze și să-l elimine pe Khotun.

Cu liderul mort, invazia mongolă își pierde din putere. Jin este chemat de către Lordul Shimura și este informat că shogunul consideră că fantoma este o amenințare la siguranța insulei Tsushima, a desființat clanul Sakai și a ordonat asasinarea lui Jin. Analizând amândoi ce au pierdut, Jin și Lordul Shimura se înfruntă și într-un final Jin câștigă lupta, având opțiunea dacă îl cruță sau îl omoară pe Shimura. În orice caz, Jin va trebui să trăiască toată viața cu decizia și va fi întotdeauna căutat ca fantoma din Tshusima.

Gameplay

Jocul ne pune în pielea samuraiului Jin Sakai, într-o perspectivă la persoana a 3-a. Acesta trebuie să străbată toată insula pentru a îndeplini anumite sarcini, fie ele parte din povestea jocului, fie mici asedii sau misiuni secundare. O parte drăguță este lipsa totală a hărții de tip minimap sau a unei busole. Undeva în stânga sus apare misiunea activă și distanța ce trebuie parcursă până să ajungi la ea, însă nu știi în ce direcție… asta dacă nu ești atent. Producătorii au gândit foarte bine acest lucru și pentru a ajunge la punctul dorit trebuie săăăă… te uiți în ce direcție bate vântul. Exact, vântul îți arată unde ai următoarea misiune și arată super tare! Această distanță poate fi parcursă și pe cal, la început având de ales unul din cei trei pe care îi găseai în grajd, cal cu care vei rămâne până la sfârșitul jocului.

Jucătorul poate începe confruntarea directă folosind o sabie numită tachi, aceasta poate fi folosită și pentru a lega o serie de mai multe lovituri, sau poate ataca prin spatele inamicului, din umbră, omorându-i silențios, deși Jin nu preferă această metodă lipsită de onoare.

Jin poate debloca mai multe stiluri de luptă pe parcursul jocului, putând fi schimbate foarte ușor între ele, chiar și în timpul bătăliei. Toate au un atac ușor și unul ce face mai multe pagube, cel din urmă distrugând și poziția de apărare a inamicilor. Misiunile secundare pot deveni puțin repetitive atunci când vreți să străbateți toată harta și să eliberați fiecare sătuc de invazia mongolilor, însă storyline-ul se menține interesant și vă recomand să le faceți în paralel, să nu faceți povestea și apoi să rămâneți cu tot conținutul mai puțin interesant.

Grafică

În ziua de azi, jocurile arată din ce în ce mai bine, Ghost of Tsushima oferă o experiență vizuală foarte plăcută, poți sta ore în șir să te plimbi pe insulă și să admiri priveliștea, fără măcar să faci vreo misiune sau să omori mongoli. Peisajele sunt foarte bine realizate, oferind o senzație de realism în câmpurile ce se întind cât vezi cu ochii, stâncile imense acoperite cu zăpadă, florile mov și roșii ce se găsesc prin păduri, zonele cu bambus, pârâiele și cascadele sau chiar oceanul în care se reflectă lumina soarelui. Să nu mai spun de modul în care sunt realizate satele japoneze, clădirile acestora dar și cum sunt îmbrăcate personajele. Partea vizuală avansează foarte rapid spre realism și Ghost of Tsushima este unul din jocurile ce beneficiază de acest lucru, spre norocul nostru.

Concluzie

Ghost of Tsushima este un joc cu o poveste în spate, cu o bucățică de istorie redată într-un mod foarte realist și plăcut tinerilor. Modul de joc te poate ține conectat și 40-50 de ore până să termini povestea, după care vei mai rămâne puțin doar ca să admiri în continuare priveliștea. E un joc ce poate fi relaxant sau tensionat, în funcție de stilul fiecăruia, însă cu siguranță merită încercat.

Lasa un comentariu
Enermax Starryfort SF30
%d blogeri au apreciat:
Sari la bara de unelte