În Headlander, ești singurul om rămas în univers, iar tot ce a mai rămas din tine este un cap fără trup. Căutând mistere din trecutul tău, va trebui să călătorești printr-o lume ostilă plină de mașinării, folosind o cască specială care îți permite să acostezi și să preiei controlul oricărei gazdă robotizată. În timp ce te lansezi dintr-un corp în altul, vei începe să descoperi lucruri care nu sunt chiar așa cum par a fi, iar soarta lumii nu a fost încă decisă.
Nou de la Double Fine Productions, Headlander este un titlu retro-futuristic, bazat pe acțiune și aventură este setat ca și timp într-o lume sci-fi inspirată din anii 70. Este o lume de automatizare, a utopiei, care a mers greșit din cauza umanității ce și-au transferat mințile în niște trupuri robotice impostoare, iar acum sunt conduși de către niște calculatoare deranjate.
La început, totul pare simplu: folosește corpuri pentru a lupta, folosește capul pentru a explora și cam asta e tot. Cu toate acestea, jocul se îngreunează, inamicii devenind mai puternici, mediile devenind mai complexe, skillurile tale făcându-se tot mai bune. În cele mai intense situații, vei doborî lasere, te vei plimba dintr-un corp în altul, până bara lor de sănătate se termină,iar apoi le vei arunca. Dacă sunt prea multe arme ce trag, îți poți manevra capul, astfel încât să poți să te ferești de împușcături și să poți să ajungi la dușmani și să îi dobori. Uneori ești forțat să te bagi în locuri strâmte, iar capul tău devine o navă veritabilă într-un foc de gloanțe.
Copacul tău cu abilități este plin de lucruri 100% folositoare, până la lucruri amuzante, dar foarte nefolositoare. Deoarece ele sunt foarte vitale pentru a supraviețui și a explora, cumpărând astfel de abilități te vei simți foarte împuternicit și câștigător, iar acest lucru m-a făcut să caut fiecare colțișor pentru a găsi cutiile cu XP. Headlander este foarte generos cu creșterile în nivel, de aceea nu m-am simțit niciodată înșelat de joc sau sub nivel.
De cealaltă parte, din cauza navigației, unele dintre cele mai bune îmbunătățiri a fost aproape folositoare. De exemplu, cea mai mare parte a provocării din Headlander sunt gardurile colorate. Pentru a trece de acel gard, trebuie să te afli într-un corp ce se potrivește cu culoarea gardului. Ierarhia de la comun la rar urmărește culorile curcubeului: roșu, portocaliu, galben, verde, albastru, indigo, și orice culoare de nivel mai mare, ce poate să deschidă orice ușă de nivel mai mic. Oricum, când ai nevoie de un robot verde, acesta apare mai departe de ușa verde forțându-te să îl protejezi de eventualii inamici.
În concluzie, Headlander este un joc neașteptat de bun pentru tipul acțiune metroidvania. O parte din designul obiectivului este strălucitor, competențele care pun în pericol corpul sunt de discutat, dar rapiditatea de la un moment la altul al gameplayului este fascinantă. Este greu, dar corect și satisfăcător până la sfârșit.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.