Poveste6.5
Grafică & Sunet7
6.6Overall Score
0.0

Indygo a apărut pe Steam ieri și este un scurt joc indie point-and-click care încearcă să descrie cum arată lumea din ochii unei persoane suferind de depresie.

Gameplay și poveste

Fiind un point-and-click, jucătorul este aproape obligat să se concentreze pe poveste, fiind elementul principal din Indygo. În poveste, protagonistul e singurul personaj cu care jucătorul are tangențe în mod direct.

Numele protagonistului e Tom, iar el este un pictor care suferă de depresie și se desprinde de lumea de afară și se închide în atelierul lui de pictură, fără să își continue munca de pictor. Singura persoană cu care relaționează e iubita lui, Ann, și vorbește cu ea prin scrisori. La finalul fiecărei zile, jucătorul citește răspunsul lui Ann și alege ce să îi scrie înapoi din opțiunile prezente în dreapta ecranului. Aceste alegeri determină cursul pe care îl ia mai departe povestea și relația dintre Tom și Ann. În mare, povestea este oarecum plictisitoare și foarte tristă, deci pe mine nu m-a impresionat.

Totul se petrece în camera lui Tom și asta nu ajută la capitolul gameplay. La un moment dat devine destul de plictisitor să rezolvi puzzle-uri în aceleași cadre la nesfârșit – sau cel puțin până se termină povestea. Povestea este extrem de scurtă, având puțin peste o oră de joc în total. Indygo are mai multe sfârșituri, dar odată ce l-ai terminat, nu mai ai vreun motiv bun să reiei totul de la început să vezi ce s-ar întâmpla dacă ai fi făcut alte decizii.

Fiind un point-and-click, ai multe puzzle-uri de rezolvat și la început mi s-au părut interesante, dar pe parcurs am aflat că nu sunt prea diversificate. Poate ar fi fost mai captivant să existe mai multe camere în care jucătorul să poată explora și să afle mai multe despre istoria protagonistului și să aibă mai multe puzzle-uri diferite de cele inițiale.

Toate cadrele și obiectele sunt desenate frumos, cu multe detalii. Problema pentru mine este că s-au folosit doar albastru, gri și negru în tot jocul, ce a creat o atmosferă puțin prea tristă și plictisitoare. Muzica este foarte bună și nu mă pot lega de aceasta, iar vocile celor două personaje sună convingător și mi-ar fi plăcut dacă ar vorbi mai des, nu doar atunci când citesc din jurnal sau din scrisori.

Indygo nu este un joc pentru oricine și cele mai mare dezamăgiri ale mele au fost că jocul e foarte scurt și că puzzle-urile nu sunt destul de diversificate, dar dacă ai curiozitatea să vezi cum se poate manifesta depresia, prețul de 6 euro este rezonabil.