Private Division și Squad au lansat pe PC Kerbal Space Program: Breaking Ground, a doua expansiune a deosebit de popularului simulator spațial Kerbal Space Program, care introduce noi caracteristici captivante. Despre jocul original v-am vorbit mai devreme într-un review și acum urmează să discutăm despre acest DLC. Jucătorii care au cumpărat primul joc înainte de 2013 au primit acest pachet DLC gratuit, în timp ce noii jucători au posibilitatea de a achiziționa pachetul DLC cu 14,99€ de pe Steam.

Expansiunea Kerbal Space Program: Breaking Ground le prezintă jucătorilor noi componente de robotică, car includ pivoți, rotoare, pistoane și multe alte module de diferite dimensiuni. Aceste componente încurajează inventarea unor nave spațiale cu adevărat creative, care să aibă funcționalități mult mai avansate față de ce se putea construi în joc până acum.

Știința aplicată este o altă inovație majoră, adusă de această expansiune, care îmbogățește gameplay-ul din punctul de vedere al desfășurării experimentelor și a colectării de date, elemente care merg mână în mână cu procesul explorării spațiale. Jucătorii vor putea încorpora un container în nava lor spațială, care va funcționa ca spațiu de depozitare pentru diferitele echipamente de cercetare științifică. După sosirea la destinație, aceste echipamente pot fi utilizate pentru a monitoriza și a aduna date prin metode consacrate, rezultatele fiind transmise înapoi pe Kerbin, planeta rasei Kerbal. Unul dintre instrumente, seismograful activ, le oferă jucătorilor șansa de a provoca intenționat coliziuni între navele spațiale și corpurile cerești pentru a aduna date seismice.

Expansiunea Kerbal Space Program: Breaking Ground schimbă și experiența de explorare a diferitelor corpuri cerești, în primul rând prin posibilitatea întâlnirii de noi tipuri de suprafață. Acestea, sunt împrăștiate în întreg sistemul solar și pot fi analizate prin atașarea unui braț robotic special la vehiculul de explorare. Astfel, jucătorii pot întâlni criovulcani, meteori, cratere și alte suprafețe misterioase ce așteaptă să fie descoperite. Mai mult, noua expansiune aduce și un nou costum spațial futurist, astfel încât Kerbalii să poată explora cu stil spațiul infinit.

Ok, acum am aflat ce este inclus în acest DLC și e timpul să discutăm despre fiecare parte individual. Mai întâi vom discuta despre partea de robotică. Aceasta mi se pare mie cea mai interesantă și distractivă. Era deja un mod existent pentru joc numit Infernal Robotics care aducea elemente robotice, dar versiunea oferită de dezvoltatori este mult mai elaborată și integrată perfect în joc. Ce vă vine în minte când vedeți roboțelul prezentat sub formă de păianjen? Eu mă gândesc direct la roboții de luptă pe care i-am văzut prin filme și prin alte jocuri mai puțin științifice, precum Wolfenstein. Ideea celor de la Squad a fost să adauge componente robotice care să permită jucătorilor să devină creativi în dezvoltarea navelor lor spațiale. Deja e plin Youtube-ul de utilizări mai puțin științifice ale acestor elemente, în crearea de roboți cu scop distructiv și utilizarea lor în scenarii distractive. De fapt asta e partea distractivă a jocului pentru că îți permite să faci ce vrei și când vrei și să folosești toate elementele disponibile în modurile gândite de tine. Problema e că nu prea ai tutoriale și exemple așa că trebuie să experimentezi și asta necesită timp. Eu nu mă prea pricep dar este interesant de urmărit ce vor reuși să facă marii ingineri din comunitate, pentru că e clar că vor dezvolta multe mașinării interesante în timp.

Știința aplicată este și ea destul de interesantă pentru că îți permite să duci în navă pe o planetă străină diferite echipamente de cercetare științifică. Acum nu te mai limitezi la plantarea unui steag și ai ceva de lucru când ajungi pe o altă planetă, adunând astfel mai multe puncte „science”. Din păcate nici acum nu poți construi stații permanente pe alte planete care să reprezinte un punct de cercetare și dezvoltare a rachetelor acolo și care să îți permită să poți construi echipamente pe o planetă îndepărtată, făcând astfel mai ușoară eventuala deplasare către corpuriole cerești mai îndepărtate.

În ceea ce privește tipurile de suprafață, singura schimbare majoră este introducerea brațului robotic special la vehiculul de explorare. Acesta îți permite să analizezi bucăți mai mari de rocă și din nou să aduni puncte de „science”. Acest braț va fi probabil important pe viitor când vor apărea mai multe formațiuni noi în joc, care, din păcate, în acest moment se găsesc greu, sau eu nu știu unde să le caut.

Ca să discutăm despre o notă pe care o putem da acestui DLC voi încerca să analizez valoarea elementelor aduse și cum contribuie ele la joc, numărul și calitatea lor și apoi să raportăm toate acestea la prețul cerut de dezvoltatori. Componente de robotică sunt cele mai importante în opinia mea, aducând chestii noi și distractive în joc și permițându-ne să facem și alte lucruri, precum crearea de roboți de luptă :)) Celelalte componente ale Kerbal Space Program: Breaking Ground sunt OK, dar nu au un impact major în acest moment și, sincer, mă puteam chiar lipsi de ele. Acestea fiind spuse, 14,99€ este cam mult pentru doar atâtea elemente în momentul de față, poate acest lucru se va schimba în viitorul apropiat cu noile patchuri. Rămâne de văzut ce se va întâmpla pe viitor.