Cand am vazut jocul Master Reboot pe Steam nu stiam la ce sa ma astept. Era anuntat ca un horror diferit, insa imaginile de prezentare ale jocului mi se pareau contradictorii cu genul horror. Cand te gandesti la un joc inspaimantator, mintea iti sare automat la peisaje macabre, case abandonate, orase distruse si asa mai departe. jocul produs de Wales Interactive e diferit. Actiunea din Master Reboot se petrece intr-o lume virtuala, ca in interiorul unui calculator, in care totul pare sa fie creat artificial si controlat de catre o forta suprema care permite personajelor sa acceseze doar o parte din „memoria” sistemului.
[bd_youtube id=Yo5GPKEmUmg]
Povestea
In Master Reboot tu esti un suflet al nei persoane decedate, iar dupa moarte este trimis intr-ul loc numit Soul Cloud, unde angajatii lucreaza pentru o companie numita Mysteri Foundation, al carei principal obiect de activitate este preluare memoriilor persoanelor decedate si urcarea lor in Soul Cloud. Datele obtinute din aceste memorii sunt transferate in informatii care devin accesibile pentru familia si prietenii apropiati, din nou decedati. Rolul angajatilor este sa sa pastreze informatiile in ordine si sa se asigure ca sistemul functioneaza fara probleme, iar beneficiarii sa se poata bucura linistiti de informatii si sa aiba o sedere placuta. Tu esti aruncat in aceasta lume, in care se petrece totusi ceva ciudat, iar fiecare spatiu de memorie accesat este infectat si plin de pericole la tot pasul.
Gameplay
Cand jocul incepe, te trezesti pe o plaja digitala, iar daca incerci sa te deplasezi spre marginea acesteia, spre apa, vei descoperi un zid digital care iti opreste trecerea; ceva asemanator cu aceladin filmul The Cabin in the Woods, pentru cei care l-au vazut. Miscarea personajului e controlata prin tastele WASD si mouse. Sistemul e simplu, nu ai indicatori de viata, nu ai un inventar de obiecte si poti executa miscari simple, precum sarituri, aplecari si fuga. Vei descoperi imediat ca deplasarea ta prin spatiul acesta virtual se face cu ajutorul unor cuburi care se materializeaza si dematerializeaza in functie de progresul facut de tine. Nu ai nici un fel de indicii, iar de la inceput trebuie sa te descurci singur, sa-ti dai seama pe unde trebuie sa mergi si ce sa faci.
Imediat afli ca poti interactiona cu anumite obiecte, poti lua anumite arme sau instrumente pe care le poti folosi in puzzle-uri sau sa te lupti cu anumiti adversari. De asemenea vei gasi rate… de diferite dimensiuni si culori. ratele contin informatii si-ti dau indicii cu privire la ce trebuie sa faci.
De-abia dupa ce termini primele doua niveluri afli despre Soul Cloud si ce rol are. Vei descoperi ca acele cuburi au culori diferite, iar in functie de culoare fiecare cub are alt rol. Cele albastre te teleporteaza in alta parte a memoriei, cele verzi te trimit in centrul firmei Mysteri Foundation, denumit Soul Village (satul sufletelor), cele albe contin memorie pura, iar cele rosii sunt pentru operatiuni de mentenanta si intretinere.
Rolul tau este sa repari informatiile defecte, iar fiecare particica de memorie este gazduita intr-o cladire in Soul Village. Cladirile au un semn in fata lor, care explica ce fel de amintiri sunt inauntru. Prima cladire accesata de mine a fost „Childhood memories” (Amintiri din Copilarie). Odata intrat afli ca oglinzile iti prezinta o altfel de realitate pe care trebuie sa o accesezi pentru a pune cap la cap amintirile originale. Pentru a face aceasta vei intra intr-o lume macabra, dominata de intuneric unde va trebui sa iti gasesti singur indiciile. Unele zone sunt luminate si iti indica locul inspre care trebuie sa te indrepti, dar va trebui sa ciulesti bine urechiile. Cand te apropii de o zona periculoasa, sunetul va deveni mai sumbru, iar odata intrat intr-o astfel de zona esti mort. Cum nu ai indicatori de viata, orice pas gresit inseamna „moartea” personajului, iar cand asta se intampla, pe ecran iti va fi afisat un mesaj asemanator cu „blue screen-ul” de la Windows si va trebui sa astepti reincarcarea ta in sistem. Dupa ce aceasta este finalizata esti trimis din nou in zona in care ai fost sa incerci din nou. Nu conteaza de cate ori mori, vietile par sa fie nelimitate.
Cand reusesti sa aduni informatiile de care ai nevoie, vei fi trimis din nou in centrul „satului”, iar cladirea pe care tocmai ai accesat-o isi schimba culoarea. Mergand din nou inspre ea vei putea vedea memoria pe care tocmai ai reusit sa o restaurezi. Poti revedea partile din memorie de ate ori doresti, doar accesand casele respective.
Pe parcursul jocului vei da de o serie de simboluri ciudate pe pereti, copaci sau in alte locuri aleatorii, iar daca te apropii de acestea vei auzi voci, iar daca faci un click, vei vedea figuri demonice si vei primi mesaje venite parca din alta parte.
Master Reboot beneficiaza pe Steam de 20 de realizari si Cart ide Schimb. In acest moment, aceste carti sunt destul de valoroase, iar daca decizii sa le vinzi iti recuperezi o buna parte din banii investiti in cumpararea jocului.
Grafica si sunet
Master Reboot are o grafica colorata, atipica pentru jocurile horror. Obiectele sunt ciudate, iar multe elemente stralucesc. Ideea de lume virtuala este data de obiectele din jurul tau. Privite in lumina, anumite zone cu care poti interactiona isi schimba culoarea si apar sub forma de circuite incastrate in obiectele respective. Totul in lumea Master Reboot pare sa se reconstruiasca. Obiecte apar de nicaieri, lumea este modificata de prezenta ta, iar peisajele sunt in general destul de macabre.
Chiar la primul nivel, ajungi intr-o padure si gasesti un topor. Cu toate ca ma asteptam sa am de-a face cu monstri, singurul rol al acestuia este sa taie copacii. Cei care pot fi taiati au o structura formate din circuite si pot fi vazuti doar din anumite pozitii. Copacii acestia apar in fata ta, chiar daca nu au fost acolo inainte ca tu sa culegi toporul, deci lumea pare sa se modeleze in functie de tine.
Efectele sonore sunt la inaltime, ele mi-au facut deliciul pe parcursul testarii acestui joc. In primul nivel dupa ce ajungi in Soul Village, va trebui sa accesezi memoriile copilariei (dupa cum am spus mai sus) .Ajuns in zona macabra, esti intr-o incapere intunecata in proportie de 80%, cu putine zone vizibile, iar pe fundal este o muzica de copii. Tonalitatea acesteia se modifica cand te apropii de o zona periculoasa, iar aceasta muzica mi-a facut parul sa se ridice pe maini. Cand intri in capcana, se aude un zgomot puternic dar scurt si esti trimis inapoi. Imediat dupa prima repriza de joc, m-am ridicat sa fac o pauza, iar din scara blocului am auzit niste copii. Instant mi s-a facut pielea gaina, deci atmosfera din joc, creata de sunet, este perfecta pentru un titlu horror.
Concluzie
Master Reboot este un joc unic, cu o atmosfera diferita de titlurile horror clasice si cu un gameplay diferit de orice am testat pana acum. Pare o combinatie intre un FPS si un joc de actiune, insa nu avem un joc care sa-l nominalizam ca similar cu acesta. Grafica nu m-a dat pe spate, insa conceptul e unic. Sunetul este extraordinar, iar gameplay-ul are unele lacune. Mi-ar fi placut sa beneficiez macar de o harta care sa-mi indice locurile inspre care sa ma indrept, fara aceasta, am pierdut destul de mult timp explorand si experimentand. Lucrul bun este ca nu vei sti niciodata la ce sa te astepti in Master Reboot, iar asta face din joc un titlu bun horror.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.