Move or Die Review
9Overall Score
Reader Rating: (9 Votes)
7.4

Zilele acestea am avut șansa să ne jucăm și noi Move or Die . Pentru cei care nu știu despre joc, ei bine Move or Die este un action platformer care se poate juca în maximum 4 jucători (atât local, cât și online), totul petrecându-se într-un ritm accelerat, iar mecanicile jocului se schimbă la fiecare 20 de secunde. Jocul este realizat de studioul Those Awesome Guys, iar jocul este creat de către un român, pe numele său Nicolae „Xelu” Berbece, alături de alți 2 colaboratori: Alexey Volynskov (Gameplay & UI Programmer) și Maarten De Meyer (Networking & Engine Programmer).

Deoarece jocul n-are nicio poveste, vom trece la gameplay. După cum spune și numele jocului, ideea este să te miști sau mori, nimic mai simplu de-atât. Dacă stai prea mult într-un loc sau te miști mult prea puțin, vei sfârși bubuind. Avem parte de mai multe moduri de joc care pot fi jucate alături de prieteni sau, de ce nu, de străini. Pentru că da, jocul se poate juca online și cu alte persoane, există opțiunea de a găsi jocuri făcute de alte persoane din afara listei de prieteni Steam.

În momentul în care jocul a fost lansat pe Steam, adică pe data de 21 ianuarie ca versiune finală stabilă, jocul deja numărase 15 moduri de joc, care mai de care interesante: Falling Blocks (cad pătrățele roșii din cer, iar pe măsura timpului cad din ce în ce mai repede, ultimul care reușește să se ferească de pătrățele și nu e strivit câștigă); Jump Shot (ai o lunetă și trebuie să sari pentru a-i împușca pe ceilalți, ultimul rămas în viață câștigă), Color Craze (trebuie să colorezi cât mai multe pătrățele, cine colorează cât mai multe pătrățele câștigă), Bomb Tag (există o bombă care se „lipește” aleatoriu de un jucător și trebuie să rămâi în viață și să fugi de bombă, iar dacă e bomba pe tine să o pasezi până nu bubuie, în final doar cel rămas în viață câștigă, bomba lipindu-se și bubuind pe mai multe persoane până rămâne unul) și multe alte moduri de joc.

Fiecare mod de joc ține 20 secunde (un fel de rundă) și există mai multe runde. Adică există un playlist de, să zicem, 30 de runde în care se pot repeta aceleași moduri de joc. Și pentru fiecare rundă jucată, în funcție de poziția obținută primești un anumit punctaj (de obicei locurile 1 și 2). Primul care obține 100 de puncte pe parcursul acestor runde, practic câștigă jocul.
Move or Die se poate juca atât de la tastatură, cât și folosind un controller. Avem parte de-o mulțime de achievementuri Steam, există un sistem de progresie în level care îți oferă un cadou la fiecare nivel nou și prin care poți obține noi personaje cu care vei putea juca.

Grafica jocului este 2D, una minimalistă, vioaie și drăguță la vedere. Avem până și dâră pe pereți în momentul în care ești strivit ori ucis de ceilalți jucători sau când dintr-o greșeală ajungi să mori.
Sunetul nu este nici el rău, avem parte de efecte sonore care sunt realizate corespunzător și care în momentul în care te joci sună chiar ok și sunt plăcute urechii.

Move or Die este jocul ideal care poate fi jucat la petreceri și care va distruge prietenii (după cum susține și dezvoltatorul român). Având în vedere că dezvoltatorul a promis că va introduce conținut nou (skinuri noi, noi moduri de joc) și că totul poate fi deblocat gratuit fără a mai băga bani, prețul său mi se pare rezonabil. Move or Die poate fi achiziționat pe Steam la prețul de 14,99€.