Mr. Shifty Review
  • Concept nou
Minusuri
  • Durată relativ scurtă de gameplay
  • Probleme de performanță
8.3Overall Score
0.0

Mr Shifty este un joc indie de acțiune care pare că se trage din Hotline Miami, ceea ce mi-a atras atenția asupra lui. Jocul a fost dezvoltat de către Team Shifty compus din 21 de veterani ai industriei de jocuri și publicat de tinyBuild, fiind lansat pe Steam abia luna aceasta.

Joci drept Shifty, un hoț misterios cu puteri de teleportare și un expert în lupta corp-la-corp, care e împotriva folosirii armelor de foc. Shifty își petrece întreg timpul din joc asaltând de unul singur un zgârie-nori. Jocul are o poveste ce ia amploare pe măsură ce avansezi, totuși nu este necesar să o urmărești deoarece totul se axează pe gameplay. Dar treaba ta nu este să fii atent la personaje sau la poveste; treaba ta este să te teleportezi și să bați măr sute de tipi răi.

Mecanica de bătaie este destul de simplă și în combinație cu teleportarea îl face pe Shifty să fie invincibil. Inamicii devin ușor dezorientați atunci când el se teleportează constant pe lângă ei, ceea ce îi oferă ocazia perfectă să îi doboare cu o serie de pumni bine plasați. Singurele tale abilități sunt teleportarea și datul pumnilor, dar nivelele sunt presărate cu diverse obiecte contondente pe care le poți arunca în inamici de la distanță sau dacă te simți curajos, ai ocazia să îi dobori cu bâte de lemn sau de fier, săbii, tridente sau chiar și vâsle – care sunt plasate foarte convenabil pe pereți. De obicei, între valurile de inamici din fiecare nivel ai răgaz să distrugi mobila și orice altceva din clădire ca să faci rost de o armă. Toate armele pe care obții sunt destul de eficiente împotriva oricărui inamic, în sensul că scurtează cu mult timpul necesar ca să-l omori și ca să nu îi fie prea ușor jucătorului armele astea se rup după câteva lovituri cu ele.

shifty

Mr Shifty este foarte diferit de orice joc lansat în ultima vreme și asta este un lucru bun. Jocul te învață cum să joci în primele nivele, iar după tutorial nivelele devin necruțătoare și din ce în ce mai distractive. Odată ce ai înțeles felul în care se comportă AI-ul, poți să prezici mișcările inamicilor ca să scapi când situația devine complicată. De cele mai multe ori poți păcăli un grup de inamici să se separe în timp ce te teleportezi și îi omori pe fiecare pe rând; asta dacă în nu ești echipat cu o armă, caz în care poți apăsa butonul de atac ca un maniac fără să gândești.

Pot să afirm că designul nivelurilor mi-a întrecut așteptările. Nivelurile din Mr Shifty beneficiază de un design inteligent care te obligă să îți folosești intuiția și perspicacitatea, cât și de multă diversitate în materie de inamici, obstacole și capcane. Dezvoltatorii au știut să creeze momente tensionate care mențin gameplayul interesant și te fac pe tine să te bucuri și mai tare de nivelurile care sunt mai ușoare deoarece îți oferă ocazional timp să te relaxezi și să continui să te joci. Nimănui nu îi place să joace un joc care nu îți dă pauză de la tensiune.

Nivelul de dificultate sigur o să îți dea unele bătăi de cap, dar dacă ești genul care analizează rapid spațiul ce te înconjoară, vei trece mai ușor de anumite stadii ale jocului. Aproape în fiecare nivel armele și căile de scăpare sunt amplasate strategic ca să te ajute când întâlnești valuri grele de inamici deodată. Ești liber să operezi cum dorești pentru că jocul nu te obligă să parcurgi nivelurile într-un anumit mod (de cele mai multe ori), dar dacă ești atent observi căi de a avansa și mai rapid.

shifty

Înafară de amuzamentul creat de AI-ul care se exploda singur, în cele patru ore de joc am mai întâlnit și buguri mici: inamici care se teleportează ocazional și inamici care apar din senin, ceea ce e foarte neplăcut atunci când ai impresia că ai terminat nivelul dar apare de nicăieri unul care te împușcă până te dumirești de ce s-a întâmplat. Cea mai mare problemă cu jocul este că sacadează din greu în nivelurile care îți trântesc foarte mulți inamici într-un timp scurt sau când au loc multiple explozii simultan. Mr Shifty este departe de a fi perfect la categoria optimizare, dar mă aștept ca dezvoltatorul să remedieze problema în viitorul apropiat, dat fiind că jocul abia a fost lansat publicului.

SUNET & GRAFICĂ

Se pare că aici Team Shifty a adoptat un stil vizual mai simplist, ceva ce nu-ți captează interesul la o primă vedere, dar odată ce te-ai prins în acțiunea jocului îți e ușor să treci cu vederea grafica.

Sonorul nu este un aspect care îți atrage atenția în mod special. Muzica este bună, iar pentru mine a fost un mare plus faptul că nu mi-a fost dat să aud constant gemetele inamicilor care sunt bătuți, cum am întâlnit în multe jocuri din genul beat-em up.

shifty

Mr Shifty nu este un titlu amre dacă ne uităm la durata de gameplay, dar în cele patru ore de campanie ai parte de o experiență plină de adrenalină și amuzament, iar problemele legate de performanță pot fi ignorate deoarece nu sunt întâlnite destul des cât să devină iritante jucătorului.