Mutant Football League Review
Raport calitate/preț7
7.1Overall Score
0.0

Mutant Football League este un joc indie dezvoltat și distribuit de Digital Dreams Entertainment LLC. Apărut pe data de 31 octombrie 2017 MFL este o continuare a lui Mutant League Football, lansat in 1993 pentru Sega Genesis pe atunci franciza fiind deținută de către Electronic Arts. Ideea de continuare a jocului original a apărut în anul 2013 pe kickstarter, unde Michael Mendheim, proiectantul primului joc, nereușind să strângă suma dorită, 750,000$ a renunțat la idee până în 2017 când a deschis un al doilea kickstarter, dar pentru o sumă mai modestă, 60,000$.

Imagini pentru mutant football league

Ideea jocului nu este prea complicată, practic este un meci de football american cu mutanți, sânge, capcane și mult umor. Două echipe formate din câte 7 jucători mutanți precum Skeletal Deadheads, Monstrous Orcs, BruiserBots, Mutant-Humans, Hell-Spawned Demons, Rampaging Werewolves și Criminal Aliens se vor întrece într-un meci de football pe un teren împânzit de capcane și obstacole. Jucătorii pot juca corect, dar pot apela si la mici trucuri murdare precum folosirea unui ferăstrău cu lanț pentru a tăia opoziția sau mituirea arbitrului. Un aspect foarte interesant al acestui joc este faptul că strategia este extrem de importantă în câștigarea meciurilor, deși jocul pare foarte arcade la prima vedere, el este chiar destul de complex. Pentru a înțelege strategiile și pentru a deveni bun la MFL e nevoie de timp, pe scurt cu cât joci mai mult cu atât devi mai bun.

Ceva neobișnuit pentru un joc care are la bază un sport este faptul că jucătorii au o bară de viață, iar în momentul în care bara se golește jucătorul respectiv moare. Pentru a se putea regenera, vei fi nevoit să înlocuiești jucătorul cu viață puțină cu o rezervă. Când o echipă rămâne fără niciun jucător, atunci echipa respectivă va renunța, pierzând automat jocul.

Stadioanele sunt extrem de variante, de la stadioane colorate parcă ieșite din desenele animate pentru copii, până la stadioane tip castel care l-ar face invidios până și pe Dracula prin aerul înfiorător pe care îl transmit. Tribunele sunt pline cu fani înfocați ai echipelor, ei „explodează” atunci când este marcat un touchdown sau un jucător este deposedat în cel mai violent mod cu putință.

Această prezentare necesită JavaScript.

După ce un mutant reușește o fază impresionantă, sau face ceva foarte important pentru echipă, el va va spune o replică umoristică în fața camerei. Chiar dacă scopul este acela de a fi amuzante, unele replici reușesc destul de bine asta, iar altele lasă de dorit, dar aici depinde de tipul de umor al fiecărei persoane. Pe de altă parte comentatorii sunt chiar interesanți, putem chiar spune că sunt sarea și piperul din timpul jocului, dacă vei fi atent, vei observa că au niște replici destul  tăioase și conflictele dintre cei doi par banale și chiar amuzante.

Una peste alta, când vine vorba de gameplay jocul face o treabă foarte bună în a te ține în priză pentru perioade scurte de timp, dar pe termen mai lung, pare să devină repetitiv, fără prea multe lucruri de făcut și fără moduri speciale de joc care să schimbe puțin regulil, potențialul lui se pierde ușor, ușor.

Imagini pentru mutant football league

Aspectul arcade al jocului îi conferă personalitate, culorile foarte luminoase contrabalansate de nuanțe de gri și negru conferă un aspect foarte plăcut jocului. Pe serările maxime, grafica nu este cea mai bună, dar acest aspect nu ar trebui să deranjeze pe nimeni, având în vedere că jocul se bazează în mare parte pe gameplay și strategie. Sunetulul este bunicel în timpul jocului, spectatorii par să sune cam șterși sau lipsiți de viață. Vocile sunt destul de bine realizate, comentatorii au voci opuse, unul are o voce groasă și clară, iar altul subțire și puțin bâlbâită, scopul vocilor de acest gen este de a satiriza comentatorii din viața reală. Un capitol mi se pare că ar mai fi trebuit șlefuit este partea de animații, unde uneori personajele se mișcă foarte nenaturla, iar când vorbesc gura rămâne nemișcată, detaliu care pe mine mă deranjează destul de tare, având în vedere că tehnologia pentru așa ceva este valabilă de zeci de ani.

Imagini pentru mutant football league

Mutant Football League este un joc interesant, care pentru unele persoane poate aduce o stare de nostalgie. Până la urmă jocul nu este perfect, dar își face treaba de a te distra, asta fără dar și poate. Eu până să îl încerc nu aveam nici cea mai mică idee despre regulile fotbalului american, fapt care m-a făcut puțin sceptic, dar după terminarea tutorialului nu am avut probleme să îl joc, deci nu este necesar să știi fotbal american pentru a juca acest joc. Una peste alta, prețul de 19.99$ nu mi se pare exagerat, dar eu consider că este pentru o categorie destul de restrânsă de gameri.