MX Nitro Review
Gameplay6.5
Grafică9.5
7.7Scor
8.0

În acest weekend am primit în teste un joc care mi-a trezit interesul: MX Nitro. În trecut erau o sumedenie de jocuri cu motociclete, mașini, chiar și biciclete, în care trebuia să te întreci, să faci scheme sau să îndeplinești anumite misiuni. În ultima perioadă am impresia că acestea au evoluat prea mult și nu mai sunt simple jocuri de curse, sau cele care apar strict pe acest segmentsunt puține și slăbuțe. Văzând jocul celor de la Saber Interactive m-am bucurat că voi apuca să încerc un joc clasic.

Despre joc

MX Nitro este un joc de tip arcade care ne aduce în lumea curselor motocross. Riști să îți rupi oasele pentru a aduna suficient NOS și a-ți asigura victoria? Va trebui să conduci rapid, să execuți salturi mari și să faci scheme în aer. Jocul vine cu 55 de scheme pe care le poți executa, peste 40 curse, opțiuni de personalizare a personajului și a motocicletelor și multiplayer.

MX Nitro este succesorul jocului pentru browsere lansat de Miniclip, Motocross Nitro. Lansat pe Steam cu o groază de conținut, jocul mi-a atras repede atenția. Nu m-am documentat înainte să mă joc ca să-mi fac o idee proaspătă și personală despre el. Jocul pornește brusc învățându-te elementele elementare și abia mai apoi te bagă în meniul de personalizare a jucătorului și a motocicletei și în cursele propriu-zise. Jocul este unul de tip arcade, deci nu mă așteptam la elemente realistice încă din start. Primul lucru pe care l-am observat în joc a fost imaginea din lateral și controlul puțin ciudat de pe tastatură. Accelerezi ți frânezi cu tastele SUS-JOS și te apleci în față și în spate folosind tastele STÂNGA-DREAPTA. Pentru scheme folosești numerele de pe tastatură de la 1 la 4. Combinând aceste taste faci scheme mai diversificate.

La început jocul e greu. Controlul e puțin ciudat și îți ia ceva timp până te obișnuiești cu ce trebuie să faci în joc. Cursele nu sunt lungi, ba impotrivă, dar până înveți să controlezi jocul vei cădea destul de mult și vei pierde destul de multe curse. Inițial m-am enervat la prima încercare și eram aproape de a abandona jocul, însă am revenit și mi-am perfecționat tehnica, iar după ce înveți să mergi cum trebuie jocul devine chiar distractiv. Ca să vă faceți o idee despre cât de greu este jocul la început, am pus un video pe Youtube cu primele mele 30 de minute în joc:

Cursele din MX Nitro sunt destul de diversificate și îți cer diverse aptitudini pentru a le finaliza. Trebuie să câștigi fiecare cursă pentru a avansa în joc, însă la toate dintre acestea ai și misiuni opționale care constă în execuția unor anumite scheme sau realizarea unui anumit număr de puncte sau un timp scos. Punctele obținute astfel pot fi cheltuite pe upgradeuri la motocicletele actuale sau cumpărarea de noi motociclete mai puternice. Poți să-ți cumperi și elemente de vestimentație sau armuri, sau îți poți colora motocicleta și schimba elemente de design pe aceasta. Ca în oricare alt joc de tip arcade, scopul este să-ți deblochezi cea mai puternică motocicletă și să o tuinezi la maxim pentru ca să poți să faci față ultimelor nivele și pentru a rejuca nivelele anterioare și a le termina mult mai ușor.

Pe parcursul jocului ai 13 boși, iar după ce îi elimini ți se deblochează mai multe curse, locații și upgrade-uri. Fiecare din acești boși este mai greu de bătut decât precedentul. Jocul se laudă cu peste 40 de ore de gameplay în single-player și acest lucru este probabil adevărat pentru majoritatea jucătorilor. Cursele țin între 30 de secunde și câteva minute, însă din cauză că vei pica destul de mult și vei pierde destul de multe curse, va trebui să le rejoci, deci trebuie să te înarmezi cu ceva răbdare. Pe lângă single-player, jocul ne oferă și un mod multiplayer de tip PvP. L-am încercat și eu însă m-am retras rapid pentru că mă băteau prea rău ceilalți jucători.

Fiind un joc care îți cere să faci scheme mă așteptam să am un nivel destul de ridicat de complexitate. Am jucat mult timp un joc mai vechi, foarte similar ca și gameplay dar cu biciclete, numit Dave Mirra Freestyle BMX. Chiar dacă acela este mult mai vechi, nivelul de complexitate și control asupra schemelor era net superior. Schemele în MX Nitro se execută apăsând butoanele de la 1 la 4 și combinându-le, iar de mult ori, combinațile tale nu sunt înregistrate și nu-ți iese schema dorită, ori îți iese alta ori se execută o schemă prea târziu făcându-te să cazi. Asta e principala mea problemă cu jocul și chiar dacă are multe elemente foarte mișto și bune, jocul n ueste cu mult peste varianta de browser, mai ales pe partea de control.

Din punct de vedere vizual, MX Nitro arată foarte bine. Chiar dacă camera este într-o poziție ciudată, în lateral, bicicletele, terenul și animațile arată foarte bine. Se vede că s-a lucrat destul de mult la construirea curslor și jocul beneficiază de destul de multe efecte de teren. Avem porțiuni cu apă, porțiuni cu pietre și noroi, care sunt realizate și ilustrate foarte bine. Animațile specifice acestora sunt și ele bine lucrate, iar impactul cu terenul și interacțiunea jucătorului cu el este resimțită. În joc vezi cel mai des două lucruri: schemele și căzăturile. Nu neaparat în această ordine… Căzăturile sunt destul de haioase și realizate foarte bine din punct de vedere grafic, iar schemele sunt și ele executate cu precizie. Sunetul este drăguț, specific jocurilor cu multă adrenalină, dar după un anumit timp te plictisești să urle aceași voce la tine, mai ales la un nivel de sonor ridicat.

MX Nitro este un joculeț de tip arcade care te va enerva inițial. După ce îl joci ceva timp și începi să stăpânești cum trebuie controlul jocul devine distractiv. Grafica este foarte frumos realizată și animațile sunt implementate foarte bine, însă jocul dă impresia de limitări la construcție și eu unul nu l-am putut lua foarte în serios. Prețul de 19,99€ este totuși cam mare pentru un produs care are multe în comun cu un joc în browser, dar dacă îl prindeți la reducere merită să-l încercați pentru a vă consuma timpul. Dacă aveți vreun prieten cu care să jucați PvP, vă recomand cu căldură jocul pentru că va genera multă distracție.