One Piece: World Seeker Review
  • lume vibrantă și variată
  • gameplay distractiv și relaxant
Contra:
  • controale greoaie
8.3Scor
6.5

One Piece: World Seeker este cel mai recent titlu din seria de jocuri bazate pe serialul de desene animate avându-l ca protagonist pe Monkey D. Luffy. Trebuie să vă spun încă din start că eu nu sunt un fan împătimit al acestu itip de desene animate și nu am urmărit desenele astfel încât să știu personajele și povestea, așa că acest review se bazează strict pe experiența mea din joc ca o privire directă a poveștii fără un context anterior și o amplasare în universul One Piece. De altfel, singurul personaj pe care îl recunosc, vag, să spun așa, este protagonistul, Luffy. Practic am pornit de la zero în această aventură și experiența mea reflectă experiența oricărui jucător care nu are idee despre universul personajelor. Acest lucru nu te împiedică însă în nici un fel să joci acest titlu și să te bucuri de el.

Povestea jocului ne trimite într-o locație numită Prison Island în care Luffy și ceilalți pirați Hat Straw au plecat în căutarea unei comori, care de fapt nu exista. Astfel, Luffy este capturat de către un personaj numit Isaac și eliberat de camarazii săi. Astfel pornești într-o aventură pe insulă într-un univers de tip open-world în care te folosești de abilitățile de luptă ale personajul principal, sărind pe clădiri, bătând inamici diverși și completând o serie de misiuni. One Piece: World Seeker este prietenos cu jucătorii noi și începe cu un tutorial care te învață cam tot ce trebuie să faci.

Prison Island este o locație minunată, colorată, plină de verdeață, cu orășele ciudate și munți care se ridică mult deasupra apei. Harta este concepută astfel încât ai suficient spațiu de mișcare și nu te simți în nici un punct înghesuit și navigând zone strâmte și închise. Insula este controlată de inamici, niște marinari înarmați care te atacă de cum te văd. Este și greu să nu ieși în evidență fiind îmbrăcat într-o vestă roșie, pantaloni scurți de un albastru țipător și șlapi în picioare. Harta este împărțită în mai multe zone și fiecare dintre acestea este distinctă, diferită și foarte vibrantă. Stilul grafic e unul de desene animate, dar creat cu texturi de înaltă rezoluție care arată extraordinar, cam ca și cum te-ai uita la un desen animat în 4K. Pe mine unul nu mă deranjează acest stil de grafică, ba din contră chiar îmi place. Jocul este conceput în stil open-world ceea ce îți permite o libertate foarte mare de mișcare, misiuni însă sunt definite printr-un sistem de waypoint-uri care îți cer să te duci într-o anumită zonă, iar acest lucru nu este rău pentru că te poți plimba liniștit și explora ce vrei fără să pierzi în vedere misiunea și fără să te pierzi în spațiu. Ai la îndemână și o hartă cu care poți naviga foarte ușor, așa că jocul se simte deschis și ușor de explorat.

Luffy are un set de abilități destul de distractive, având o mână care se întinde și funcționează ca un fel de grappling hook care îți permite să te agăți de marginile clădirilor și să sari acolo. Mie îmi place mult acest stil de deplasare și seamănă mult cu ceea ce era în Just Cause. Pentru lupte ai două tipuri de atacuri, denumite Observation Haki și Armament Haki, unul fiind un fel de atac corp la corp, rapid și destul de distractiv și spectaculos în mișcări, celalalt fiind unul mai lent, mai precis, dar cu damage mai mare. Chiar dacă atacurile sunt frumos ilustrate sunt ceva probleme legate de coordonare și control. Fiind mișcări rapide, fixarea țintei e esențială, dar un mod automat de fixare nu există în joc, nici cu mouse-tastatură, nici cu controller-ul, iar controlul din mouse este destul de greoi. Astfel, de multe ori ratezi ținta. Pentru mine, cel mai greu a fost să mă obișnuiesc cu butoanele pentru că mi se par setate aiurea. Atacul este mapat pe butoanele 1 și 2 și mișcarea pe WASD, iar mișcarea laterală este pe săgeți sau mouse. Îți poți personaliza butoanele, dar mișcarea cu mouse-ul este greoaie și lentă.

Jocul îți permite să aduni anumite puncte de skill cu ajutorul cărora îți îmbunătățești abilitățile. Din fericire, acest lucru face ca jocul să devină ceva mai fluid pe măsură ce avansezi și uiți de majoritatea problemelor anterioare. Luptele devin mai rapide și mai ușor de dus pe parcurs, iar mișcarea, în special aceea cu mâna lungă pe post de grappling hook, devine mai naturală. Jocul are și ceva elemente de tip stealth, dar mie mi s-au părut de prisos și oricum e distractiv să-l vezi pe Luffy lovind din toate direcțiile adversarii. Până spre momentele avansate ale jocului, One Piece: World Seeker nu mi s-a părut greu și m-am jucat extrem de relaxat și asta e bine pentru că sunt din ce în ce mai rare jocurile mari care îți permit să adopți un stil casual și să nu le iei foarte în serios. Acest lucru cred că m-a atras cel mai mult la el. Într-adevăr jocul îți cere să faci misiune după misiune și te trimite în puncte prestabilite, dar ai și libertate de mișcare dacă asta îți dorești și nu ești blocat într-o singură zonă, cum era de exemplu Metro Exodus.

Fiind un joc inspirat din anime nu lipsesc din peisaj personajele feminine cu sâni mari săltăreți și nici dialogurile. Din fericire, pentru mine cel puțin, poți da skip la toate aceste dialoguri și merge mai departe în joc. Dacă nu ai ales jocul pentru poveste te poți bucura doar de acțiune cu câteva apăsări de buton. Lumea e presărată de personaje cu care poți interacționa, vorbi și primi misiuni secundare, așa că dacă ești un fan al seriei poți explora povestea în detaliu, iar dacă nu te bucuri de un gameplay relaxant și distractiv. harta nu este imensă, o poți explora complet în câteva ore dar este destul de distractivă și, cum am mai spus, diversificată și frumos concepută. Sunetul este specific desenelor, dialogurile fiind în japoneză-chineză-mandarină ceva, o limbă de prin zona aceea, dar ai subtitrări în engleză dacă vrei să urmărești povestea ceea ce e bine, iar sunetele sunt bine înregistrate și par autentice și nederanjante.

Ca să închei, mie mi-a plăcut One Piece: World Seeker în cea mai mare parte. Grafica vibrantă și stilul oarecum casual mi s-a părut extrem de reconfortant pentru un joc dintr-un univers anime și nu m-am simțit în nici un moment pierdut și pe dinafară pentru că nu cunosc în amănunt universul și intrigile lui. Luptele sunt distractive din punct de vedere vizual, la fel și mișcările, dar controlul este cam aiurea și îți ia timp să te obișnuiești cu el. Vă las mai joc un video cu o primă sesiune a noastră în joc: