În Perception, sunetul este ceea ce te ține în viață, cât și ceea ce îți va aduce sfârșitul.
Perception este joc first-person horror finanțat pe Kickstarter și creat de The Deep End Games, un studio înființat de dezvoltatorii ce au lucrat la BioShock și Dead Space. Jocul arată o femeie numită Cassie, care explorează o casă având o relație confuză cu timpul și spațiul; de-a lungul poveștii, Cassie se va trezi în diferite perioade ale timpului și diferite locuri.
Chiar dacă Cassie este oarbă, ea posedă abilitatea de a „vedea” mediul ce o înconjoară folosindu-se de perceperea sunetului. Zgomotele din jur crează o luminiță albastră, cu care te poți ghida. Când Cassie pășește, zona din jurul ei se luminează.
Totuși, este un cost pentru folosirea acelei puteri. Pe la începutul demoului, făceam click încontinuu; mă jucam cu mecanica jocului pentru a-mi face o idee de cum se simte și de cât de eficientă este metoda prin care-mi luminez calea. În timp ce făceam click fără păsare, casa împreună cu tot din jur a început să se clatine și să se schimbe. Din adâncul întunericului s-a ivit o arătare cu o glugă, pe care The Deep End Games o numesc „The Presence”(Prezența). Aceasta m-a ucis fără ezitare.
Prezența se va lua întotodeauna după zgomote, dar apariția acesteia nu înseamnă neapărat moarte, conform directorului de creație Bill Gardner. În Perception nu există arme; lupta nu este rostul jocului. În loc de asta, jucătorii pot să fugă, să se ascundă sau să distragă creatura.
„Gândește-te la un film unde personajul vede marele și rău dinozaur ce se strecoară prin jur și mișcă sau aruncă ceva pentru a-l ditrage și a scăpa. În mare, este un joc de v-ați ascunselea sau de pisica și șoarecele”, a spus Gardner.
„Jocul chiar este despre măsurarea riscului și a recompensei aduse de crearea zgomotului, iar atunci când Prezența este aproape, este despre folosirea mediului ce te înconjoară pentru a pleca naibii de acolo”, a afirmat Gardner.