Power & Revolution - Geopolitical Simulator 4 Review
Povestea9
Grafică și sunet5
7.3Scor
0.0

Compania franceză Eversim a lansat pe Steam în acest weekend cel mai recent titlu din seria de simulatoare politice, Power & Revolution. Fiind cel de-al patrulea titlu din serie, jocul a fost așteptat de mulți fani ai jocurilor de simulare. Conceptul ne prezintă o variantă de realitate augmentată a situației politice mondiale actuale. Jocul nu este simplu, poate părea greoi pentru cei care îl încearcă pentru prima dată, dar ste unul din cele mai complexe simulatoare economice de pe piață.

Intră în pielea unui conducător de stat sau a unui lider al opoziției, ia controlul statului în toate domeniile (economie, diplomație, legislație, securitate și așa mai departe). Lista de țări din care poți alege este formată din 175 de state, fiecare dintre acestea adaptat situație politice actuale. Situațile cele mai recente din Ucraina, Siria, Turcia, Irak, Libia sau Nigeria sunt toate prezente în joc și sunt create în așa fel încât să reflecte cât mai fidel situația din aceste zone.

screenshot_1

Power & Revolution este un simulator mult mai complex decât multe din cele existente pe piață. Asta face din joc unul destul de dificil și care necesită multe ore pentru a putea fi controlat eficient. Ideea din spatele jocului este una genială, în opinia mea, care se reflectă destul de bine în realitate, dar implementarea are de suferit. Eversim este o companie specializată în managementului bazelor de date și implementarea acestora în produse software. Pe partea e gaming este ceva mai complicat și de aceea, produsul are destul de multe buguri și dă destul de multe probleme jucătorilor. Dacă reușești totuși să treci peste acestea, experiența din joc este una complexă și bună.

screenshot_4

Ideea jocului este ca să preiei puterea unui partid politic, fie la conducerea țării, fie în opoziție, iar misiunea principală este să-ți păstrezi puterea și să rămâi la conducerea țării. Pentru a realiza acest obiectiv va trebui să iei o mulțime de decizii, multe dintre ele cu impact major și imediat, altele aparent fără impact. Faptul că jocul este foarte încărcat sperie mulți jucători iar pentru a te bucura cu adevărat de el va trebui să ai răbdare, să fii dornic să înveți și să poți să te adaptezi ușor. Când începi jocul ai trei opțiuni: să începi ca lider al unei națiuni, ca opozant democratic al rgimului de la putere sau ca lider a unei organizații rebele sau teroriste. După ce îți alegi unul din scenarile posibile vei vedea imediat punctele forte ale jocului. Baza de date a jocului include peste 600 de elemente specifice fiecărui din cele 175 de state, iar scenariile sunt extrem de multe.

screenshot_7

Fie că îți alegi rolul unui conducător de stat sau a unui lider terorist, dificultatea jocului este aceeași. Vei întâmpina probleme majore și deciziile tale vor avea impact imediat în joc, dar de fiecare dată problemele se modifică. Fie că ai nevoie de sprijin politic, arme, bani sau putere, vei găsi resurse să-ți pui planurile în practică, dar inamicii vor începe să apară destul de repede. Aceste probleme le rezolvi în două moduriȘ diplomație și război. Orice linie alegi, vei avea de înfruntat ambele variante mai devreme sau mai târziu. Diplomația este destul de bună în Power & Revolution, mai ales comparând-o cu cea din alte titluri similare. Poți încheia o mulțime de relații diplomatice cu țările vecine, poți semna pacturi de neagresiune, sprijin sau alianțe. După ce relațile diplomatice sunt stabilite, le poți exploata în continuare, colaborând economic sau militar, construind baze sau afaceri în țările cu care ai relații. Poți adera la organisme internaționale sau îți poți crea propria organizație.

screenshot_6

Sistemul de război este chiar și mai bine realizat. Practic, ai libertate totală de mișcare. poți declara război oricărui stat și dacă învingi poți ocupa teritorii. Armatele pot fi controlate de tine sau poți desemna conducători care vor fi controlați de AI. După cucerire poți numi conducători care sunt de partea ta sau poți anexa statele sau să-ți creezi colonii. Bineînteles, toate acțiunile militare au consecințe politice unde va trebui din nou să ntervii pe cale diplomatică. Există și un sistem extrem de bun de spionaj, foarte diferit de toate cele pe care le-am întâlnit până acum în alte simulatoare au jocuri de strategie, care îți permite să faci o mulțime de lucruri, de la misiuni de spionaj economic, la spionaj militar sau chiar și atentate sau asasinări.

screenshot_2

Power & Revolution este un joc extrem de complex cu o idee genială în spate, singurele dezavantaje pe care le posedă sunt bugurile diverse și prețul foarte piperat. Jocul este disponibil pe Steam la prețul de 49,99€, adică la fel ca jocurile de top.

Chiar dacă grafica nu este la cel mai înalt nivel în Power & Revolution aș vrea să vă spun că uneltele de simulare create de Eversim în prezent sunt folosite de diferite state și organizații, incluzând NATO și alte forțe. Acestea fiind spuse, interfața este bogată și plină de informații dar din cauza erorilor de programare sau design, este de multe ori defectuasă. Grafica este și ea depășită și cu destul de multe glitchuri vizuale, dar privit ca un simulator real și nu un joc, produsul arată decent.

screenshot_9

Pe partea de sunet lucrurile sunt bunicele, vocile sunt decent interpretate și efectele sonore reprezintă în mod esențial jocul și își fac treaba.

Power & Revolution este un SIMULATOR în adevăratul sens al cuvântului. El nu se încadrează în categoria standard de jocuri, fiind mai mult un produs menit să testeze ipotetice situații care ar putea deveni reale într-un anumit punct din istorie. Jocul are multe buguri, dar ideea și conceptul sunt foarte bine realizate. Prețul destul de piperat va speria multă lume și nu știu dacă să spun că jocul merită 50 euro sau nu, asta e la atitudinea producătorului. Cert e faptul că s-a lucrat mult la joc și poate s-ar vinde ca un produs software de simulare mai bine decât un joc.