Pro Cycling Manager 2016 Review
Grafică9.5
7.5Scor
9.3

Cyanide au lansat săptămâna trecută sezonul 2016 din simulatorul lor de curse de biciclete Pro Cycling Manager 2016, iar noi am apucat să-l testăm puțin. Ca orice simulator sportiv, acesta încearcă să aducă în mâna jucătorilor o experiență cât mai completă a sezonului 2016 din cadrul competiției de biciclete. Jocul conține peste 200 de curse, inclusiv celebrele curse Turul Franței și La Vuelta. Similar cu alte simulatoare sportive, titlul se reînnoiește în fiecare an, aducând grafică îmbunătățită, sportivi de actualitate, curse noi și așa mai departe. Noi vom privi în acest review toate aspectele jocului, nu doar cele ce diferă de edițile din anii precedenți, încercând astfel să facem o recenzie completă a jocului.

Pro Cycling Manager 2016 ne pune în postura de manageri ai unor echipe implicate în circuitul de ciclism mondial și ne permite să controlăm toate aspectele legate de echipă: recrutări, negocieri de contracte cu sportivi și sponsori, control asupra staffului tehnic, sesiunile de antrenamente, calendarul competiției și în timpul curselor va trebui să iei decizii în timp real legate de ceea ce se întâmplă cu echipa. Poți opta pentru a juca singur sau pentru a concura cu alți jucători din toată lumea într-un mod multiplayer unic și foarte interactiv.

PCM2016_logo_INT

Pro Cycling Manager 2016 te pune să-ți alegi sau să-ți creezi o echipă când pornești jocul în modul carieră. Ai multe variante de personalizare, porniind de la echipamente, sponsori, culori biciclete și așa mai departe. La fel ca în alte simulatoare sportive găsești o mulțime de nume cunoscute în joc, dar, din lipsă de licențe, sunt și nume ușor modificate, care reprezintă sportivi reali, dar care nu pot fi folosite. Exempl uclar în FIFA, era jucaătorul romând Adrian Mutu, care era listat în joc cu numele de „Murgu” pe vremea când juca la Juventus sau Fiorentina. După alegerea echipei va trebui să-ți stabilești liderii și obiectivele. Poți opta pentru obiectivele generale ale sezonului, iar în funcție de alegeri îți sunt stabilite automat de către sistem programările pentru sesiunile de fitness, antrenamente, curse și așa mai departe.

tour_de_france-pcm2016-05

Sistemul strategic este gândit într-un mod extrem de tactic în  Pro Cycling Manager 2016, spre deosebire de alte simulatoare, în special de cele fotbalistice. Nu te poți baza pe echipă să facă singură treaba, oricât de bună ar fi, iar intervenția ta este decisivă. Mai mult decât atât, dacă nu îți alegi bine obiectivele și astfel nu îți ste configurat bine programul de antrenamente, nu ai nici o șansă să câștigi la finalul sezonului, care este destul de încărcat. Sistemul de simulare, interfața și opțiunile nu sunt extrem de obositoare, multe și fără noimă, ca în cazut altor simulatoare. Ele sunt suficiente și îți dau control total asupra aspectelor din joc, dar trebuie tratate cu atenție.

tour_de_france-pcm2016-04

În timpul curselor putem controla un singur ciclist, iar interfața grafică este creată 3D, îmbinând astfel 2 tipuri de jocuri, unul de strategie și unul pur sportiv, de competiție. Totuși, strategia este foarte importantă și aici. De exemplu, dacă dorești să participi într-o competiție majoră, precum Turul Franței, trebuie să îndeplinești o serie de obiective de la cursă la cursă. Nu vei reuși nimic special dacă vei încerca șă depășești repee pe toată lumea, pentru că intervin factori precum oboseala, forma fizică, uzura echipamentului și așa mai departe. Am observat că dacă nu îți configurezi bine sezonul și nu ai un program de fitness bun, nu vei putea face față curselor. De exemplu, în perioadele de pedalat lejer vei fi depășit de marea majoritate a sportivilor și încă nu mi-am dat seama de ce. Nu mă pricep eu prea mult la acest sport, dar dacă ai condiție fizică bună ar trebui să faci față, mai ales că în momentele de sprint sau pedalat rapid, îi cam poți depăși pe majoritatea.

tour_de_france-pcm2016-03

Între curse sunt multe elemente pe care le-am găsit și în alte simulatoare, precum interviuri cu sportivii, fracțiuni din reviste cu evenimente petrecute în afara programulu ide antrenament care afectează sportivii, probleme la care trebuie să răspunzi și așa mai departe. Interfața este destul de ușor de navigat și înțeles, chiar dacă nu ești un fan înrăit al sportului. Cariera durează destul de mult și eu nu am jucat suficient ca să o termin, dar sigur ai parte de o mulțime de ore în joc, doar în modul single-player. În multiplayer am încercat să intru, dar nu am reușit acest lucru, iar pe forumurile Steam userii vorbesc de buguri care vor fi reparate pe parcurs.

tour_de_france-pcm2016-02

Pe lângă modul carieră avem și alte opțiuni de joc single-player, cum ar fi Pro Cyclist, similar cu rolul de jucător profesionist întâlnit în FIFA. Aici vei intra într-o echipă și îți vei primi instrucțiunile în funcție de obiectivele echipei. jocul în echipă este esențial, iar parcursul este destul de bun. Mie mi-a plăcut mai mult acest mod, mai ales pentru că îți poți personaliza cum vrei sportivul, iar evenimentele care se petrec în joc înceracă să recreeze realitatea, fapt care te prinde destul de mult.

tour_de_france-pcm2016-01

Pentru cei care nu au jucat vreunul din jocurile seriei (ca și mine de altfel), ca să înțelegeți mai bine despre ce este vorba, Pro Cycling Manager 2016 este o combinație între FIFA și FIFA Manager, dar cu biciclete, iar combinația este una destul de reușită, după părerea mea. există totuși cam multe buguri în gameplay, am văzut și unele elemente care păreau a fi dintr-un beta poate, precum nume de sportivi care indicau o valoare dintr-o bază de date în loc de nume sau mici probleme de control a curselor, dar se spune că aceste probleme sunt prezente în toate titlurile Pro Cycling Manager și că vor fi rezolvate pe parcurs prin patchuri de către producător.

408760_screenshots_20160617170113_1

Pe partea grafică Pro Cycling Manager 2016 arată foarte bine. Modelele 3D din curse sunt foarte bine realizate, grafica concurând cu jocuri de succes și înclin să cred că e mai bună ca în alte jocuri sportive, mai ales a celor de la EA. Luminozitatea obiectelor detaliile grafice, efectele de mișcare sunt realizate impecabil. Aceste lucruri m-au ș iatras la joc mai mult decât ideea în sine și m-au făcut să stau să-l joc ore bune. Interfața este și ea bine lucrată, conturată și are toate elementele necesare plasate bine și intuitiv. În timpul curselor ai pe ecran toate informațile de care ai nevoie fără să încarce sau să încurce grafica în vreun fel, iar între curse, sistemul de management este bine organizat și intuitiv.

Pe partea sonoră, muzica nu m-a încântat foarte mult, dar efectele sonore au fost bune. Comentariu lasă de dorit pe alocuri de multe ori comentatorul vorbește și după ce termini cursa, deci probabil e un fișier audio mai lung și trebuie să aștepți până se termină.

408760_screenshots_20160620121212_1

Pentru un fan al curselor de biciclete, Pro Cycling Manager 2016 este probabil un must-have. Pentru cei ce nu sunt fani, jocul reprezintă o alternativă interesantă la produsele existente deja pe piață. Acest joc este un simulator mai complex decât multe altele pe piață, îmbinând două produse folosite distinct de către producătorii implicați în crearea altor jocuri sportive (exemplu FIFA și FIFA Manager). Din păcate Pro Cycling Manager 2016 are destul de multe buguri. Jocul se blochează în repetate rânduri, iar modul multiplayer nu merge, chiar dacă este prezentat pe pagina produsului. Engineul grafic este frumos implementat, dar asta nu face tot jocul. Notăm jocul cu speranța că producătorul va rezolva bugurile existente și va remedia problemele inadmisibile (cel puțin în opinia mea) pentru un joc de 39,99€.