Înregistrare
Or


O nouă parola a fost trimisă către email-ul tău.
Punch Club Review
Poveste6
Gameplay7.5
Grafică și sunet3
Concept9
6.4Scor
Reader Rating: (3 Votes)
6.0

Punch Club este un nou joc indie creat de Lazy Bear Games, care are ca temă boxul și se recomandă ca un joc de tip management. Am avut ocazia să-l testăm și vă vom spune câteva cuvinte despre el astăzi.

punch_club_logo_flat

Povestea

Tatăl protagostului este ucis în fața sa, iar acum, acesta trebuie să se antreneze din greu, să țină un regim dur, să învețe să lupte și să urce în ierarhia Punch Club, pentru a descoperi identitatea atacatorului și a se răzbuna.

scr_fight

Gameplay

Punch Club este practic un joc de tip tycoon, cu elemente de joc de acțiune, îmbinând cele două genuri și având și o temă de joc de aventură, căci pentru a ajunge la concluzia jocului, trebuie să descoperi mistere, deblocând elemente din joc. Conceptul este interesant și bine gândit, nou, însă are lacune când este pus în practică. În mare parte, jocul este unul de strategie, iar procesul de învățare a mecanismelor nu este ușor. Ai în față un oraș și trebuie să descoperi locuri noi în el. Deblochezi magazine, săli de antrenament și alte clădiri, al căror scop este să îți dezvăluie povestea.

scr_city_map

Scopul principal al jocului este să te antrenezi, iar apoi să te lupți, iar în tot acest timp, să îți organizezi resursele corespunzător. Aceste resurse sunt împărțite în două categorii la început: bani și timp. practic, banii nu îți vin în mod gratuit. trebuie să muncești pentru ei, iar când îi ai va trebui să îi folosești pe mâncare și apoi să îți folosești timpul liber pentru a te antrena. Antrenamentul va debloca un set de aptitudini pe care le vei folosi în lupte.

scr_garage

Sistemul de luptă este puțin mai greu de înțeles și stăpânit la început, iar spre surprinderea mea, nu vei lupta propriu-zis. Practic, la începutul luptei îți alegi un set de aptitudini pe care protagonistul le va folosi în mod aleatoriu în luptă. sunt aptitudini de atac, apărare și tehnici de luptă care pot fi aplicate. Toate acestea sunt totuși folosite în mod aleator și chiar dacă strategia adoptată este bună, rezultatele pot fi potrivnice.

Punch Club are un sistem destul de bine gândit al managementului. În fiecare zi trebuie să te antrenezi, pentru că în fiecare zi pierzi experiență, în mod constant. Dacă nu echilibrezi nevoia de bani, antrenament, odihnă și așa mai departe, ajungi să te trezești în cădere liberă și fără vreo șansă de a avansa în joc. Din această cauză, jocul este greu, antrenant și în continuă evoluție. Există două variante de a juca totuși. Poți evolua pe o scară normală, urmând regulile sau poți să alegi partea întunecată a lumii luptelor și anume să iei legătura cu clanurile mafiote, să lupți în gale ilegale și să faci misiuni pentru aceștia.

scr_kitchen

Cel mai mare accent se pune pe antrenament, iar acesta trebuie executat echilibrat, după cum am spus mai devreme. Oricât de bine ai organiza antrenamentul, vei avea însă probleme în luptă, pentru că acestea au loc rapid, cu trei zile între ele, iar adversarii sunt mult mai bine pregătiți. Luptele pierdute sunt iritante, iar dacă nu reușești să ieși din pasa proastă te vei enerva rapid. Faptul că nu poți controla acțiunile din ring este enervant de-a dreptul. Ai o senzație de iritare de fiecare dată și îți vine să abandonezi jocul. Mai mult, acest lucru distruge și posibilitatea de rejucabilitate. Cei mai mulți jucători îl vor abandona după ce îl termină sau, mai rău, înainte să-l termine, din cauza acestor aspecte.

scr_sportings_goods

Grafică și sunet

În ceea ce privește grafica, Lazy Bear Games au optat pentru o interfață retro, folosind grafica specifică anilor 80-90. Este o discrepanță majoră între modernitatea gameplay-ului cu noutățile aduse și stilul de joc unic și grafica învechită. Eu apreciez jocurile, cu orice tip de grafică, atâta timp cât aceasta se pretează jocului. În acest caz eu aș fi optat pentru o grafică modernă. Interfața este bine organizată și ușor de folosit, dar nu mi se pare practică pentru acest joc. Muzica este în aceași notă. Eu aș fi creat o atmosferă de anii ’80, dacă asta s-a dorit, folosind grafică și fond sonor modern și astfel poate aș fi câștigat un public nou, dar eu nu sunt creator de jocuri și doar îmi spun părerea.

scr_tech_tree

Concluzie

În opinia mea, Punch Club este de fapt un joc de aventură sau mister, prezentat ca un joc de strategie sau management și care joacă similar cu un RPG. O combinație ciudată, dar inedită. La aceste noutăți s-ar preta totuși un motor grafic modern, ceea ce lipsește din joc. Ideea este bună, conceptul este bunicel, dar jocul are destul de multe scăpări ce îl fac greoi, enervant și apoi repetitiv, ceea ce duce la cea mai mare problemă a jocurilor, riscând să devină plictisitor.

Lasa un comentariu

One Response

%d blogeri au apreciat: