Register
Or


A password will be e-mailed to you.

Astăzi am primit un e-mail de la colaboratorii noștri Vae Victis Games, creatorii titlurilor Racecraft pe Steam, care ne-au indicat o nouă problemă apărută pe Steam, și anume apariția scammerilor de chei digitale de jocuri. Odată cu apariția platformelor de revânzare de jocuri în format digital G2A și Kinguin, care permit oricărei persoane să vândă licențe și chei de jocuri, dezvoltatorii au început să primească mesaje de la diverse persoane care pretind că reprezintă o anumită organizație, site, streamer sau altă entitate cu popularitate mare în industria gameplay-ului, care cer chei pentru jocuri pentru a fi oferite în cadrul anumitor concursuri sau pentru a scrie impresii legate de jocurile respective, dar, în realitate folosesc acestei chei pentru a le vinde pe platformele mai sus amintite.

Aceste practici afectează major mai ales dezvoltatorii de jocuri indie, care nu au în portofoliu o sumedenie de jocuri la prețuri mari și care se bazează pe vânzările pe care reușesc să le finalizeze. Odată cu acești dezvoltatori sunt afectați și reprezentanții publicaților de gaming, pentru că reticența în a distribui chei a dezvoltatorilor îi afectează și pe aceștia în mod indirect, iar la final, din lipsă de acoperire media jocul nu este prezentat publicului larg și lumea nu va știi de el, iar interesul de cumpărare va fi scăzut.

Această nouă practică de a fura chei și a le repune în vânzare are un efect mai negativ chiar decât pirateria, pentru că jucătorii plătesc jocul, dar dezvoltatorul nu primește absolut nimic din acei bani, iar interesul acestuia din urmă de a ține consumatorii conectați la produs și de a oferi un produs de calitate scade. E o situație în care toată lumea are de pierdut, iar singurii care câștigă ceva sunt scamerii.

În acest moment se lucrează la metode de a opri asemenea practici, dar din păcate nu prea există soluții eficiente, atâta timp cât platformele care distribuie cheile obținute ilicit se bucură de popularitate crescută. Asemenea practici vor rezulta în măsuri dure de protecție a dezvoltatorilor, instalarea de noi soluții DRM, care vor afecta direct consumatorul sau implementarea unui sistem eficient de urmărire a cheilor destinate publicaților. O idee avansată în această direcție reprezintă colaborarea între dezvoltatori și rețeaua de distribuție DRM (Steam, Origin, Desura, etc) pentru dezactivarea cheilor obținute ilegal, dar în această variantă utilizatorul care a plătit prețul jocului pe G2A sau Kinguin este cel păgubit.

Părerea mea este că aceste rețele ar trebui să-și implementeze un sistem de protecție mai strict care să nu mai permită vânzarea de chei obținute ilegal. În timp, lipsa unei astfel de măsuri va afecta prima dată publicațiile, care nu vor mai oferi cititorilor recenzii și păreri legate de jocuri noi și a căror imagine va avea de suferit din cauza falselor persoane care pretind a reprezenta acea publicație; în al doilea rând vor fi afectați producătorii, care au deja de suferit prin lipsa fondurilor, iar interesul pentru a întreține jocurile existente, pentru a rezolva buguri și a aduce conținut nou vor scădea, iar în final va fi afectat consumatorul final care a plătit din buzunarul propriu prețul jocului, fie către producător, fie către scammer.

În acest moment luăm poziție alături de producători, încercăm să îi susținem și sperăm ca în viitorul apropiat să se găsească o soluție fiabilă la această problemă, care îi afectează atât pe ei, cât și pe noi. Vă rugăm să distribuiți aceste mesaj de susținere pe rețelele de socializare, folosind tagurile #StopIndieScam #IndieRespect în speranța că vom reuși să conștientizăm cât mai multe lume de problema cu care se confruntă industria de gaming globală. Atașăm mai jos și mesajul original al celor de la Vae Victis Games:

Exposure and coverage are the keys for indie developers to make people aware of their products.When you’re an indie…

Postat de Racecraft în data de miercuri, 23 martie 2016

 

Am realizat și o traducere integrală a mesajului:

Expunerea și acoperirea reprezintă elemente-cheie pentru dezvoltatorii indie de a face oamenii conștienți de produsele lor.

Când te afli într-o echipă indie și dezvolți un joc pe PC, de îndată ce îl lansezi pe Steam, primești foarte multe e-mailuri de la oameni care solicită chei Steam pentru a-ți recenza jocul și pentru a organiza giveaway-uri ca să-l promoveze.

Asta ar fi nemaipomenit, dacă era adevărat.

Primim zeci de e-mailuri precum acestea zi de zi și am cam obosit referitor la asta. Verificarea fiecărui e-mail pe care îl primești te face să pierzi o grămadă de timp prețios care ar trebui să-l petreci ca să implici comunitatea ta și ca să comunici cu oamenii care chiar doresc să ajute la răspândirea jocului tău.

99% dintre aceste e-mailuri vin de la scammeri, persoane care se pretind bloggeri sau streameri populari, care doar doresc cheile tale pentru a le revinde pe Kinguin, G2A și alte piețe de desfacere similare.

De asemenea, întâmplarea face ca dezvoltatorii Racecraft să fie fondatorii Lega Nerd, un blog italian popular de tip geek-related. În urmă cu câteva zile am primit un e-mail de la cineva care s-a dat drept un manager al comunității Lega Nerd, solicitând chei Steam.

Ne-a făcut să râdem (cu amărăciune, bineînțeles), însă ne-a și enervant.

Acest lucru ucide dezvoltatorii indie. Astfel că trebuie să ÎNCETEZE.

Dacă îți pasă de dezvoltatorii indie și de supraviețuirea acestora și dorești să-i sprijini, te rugăm să distribui această postare și să cumperi jocurile lor numai de pe piețe precum Steam, Humble Store, GOG, Bundlestars și toate celelalte magazine oficiale.

Poate că te va costa un pic mai mult, însă aceasta este singura cale în care dezvoltatorii indie pot fi compesanți corespunzător pentru munca lor și, prin urmare, să continue să prospere în industrie.

Lasa un comentariu
%d blogeri au apreciat:
Sari la bara de unelte