Syndrome, produs și distribuit de Camel 101 duce jocul de groază și supraviețuire înapoi la rădăcinile sale, cu arme care sunt puține și rare, muniție limitată pentru a doborî toate creaturile însetate de sânge pe care le găsești în colțurile întunecate ale navei. Rapid și mortal, nu e o decizie înțeleaptă să-ți înfrunți mereu inamicii, câteodată să stai ascuns te ajută să rămâi în viață.
Un membru al echipajului navei, te trezești din somnul criogenic pentru a vă da seama că nu mai e nimic așa cum vă aminteați. Prietenii și colegii au dispărut, iar în locul lor găsești monstruozități transformate care ucid fără milă. Nava este complet în derivă în spațiu fără un curs sau o desinație, astfel va trebui să descoperiți evenimentele care s-au desfășurat în timpul somnului pentru a avea o speranță pentru a supraviețui acestui coșmar.
În progresul vostru de a descoperi nava, veți întâlni supraviețuitori care dintr-o baltă de sânge vă strigă și de la care aflați mici indicii. Printr-o navă macabră și foarte puțin luminată va trebui să mergeți din camera în camera, să ridicați anumite indicii, cartele de acces sau chiar mâncare pentru personaj. În timp ce vă plimbați printre camere veți observa și siluete de extratereștri care se plimbă și care dispar în întuneric, atunci când ajungeți în zona respectivă observând că este o fundătură.
Controlul personajului este bun, încă de la începutul jocului sunteți anunțați că prin apăsarea tastei „L” vedeți obiectivele existente și pe tasta „I” vizualizați obiectele din inventar. O funcție pe care am descoperit-o singur a fost că prin apăsarea tastei „TAB” vedeți harta navei. Funcția de alergare este pe tasta „SHIFT”, ca în majoritatea jocurilor, dar are o utilizabilitate limitată. Fuga se termină după câțiva metri și trebuie să așteptați o grămadă până când acea bară de alergare se umple din nou. O funcție inexistentă este cea de săritură. Din reflex am tot apăsat pe bara de spațiu și nu s-a întâmplat nimic. Am fost uimit atunci când a trebuit să merg printr-un burlan de ventilație și a trebuit să folosesc funcția de „crouch” prin care m-am ghemuit și am traversat acel burlan.
Grafica este realizată bine pentru un astfel de gen și redă perfect starea de groază în care stați tot timpul concentrați și vă speriați la fiecare lumină care pâlpâie sau zgomot ciudat care se aude când intrați într-o camera. Un lucru care m-a deranjat foarte mult a fost că setarea de „field of view” este inexistentă și nu am putut să am un unghi mai larg. Nava realizată destul de bine, personajele la fel, cadavrele destul de „șifonate”.
Sunetul te face să crezi că tot timpul un extraterestru vine să guste din carnea ta. Întotdeauna te ține în suspans, întotdeauna o să te sperie când din calm total, totul devine un haos. Se potrivește perfect și aduce un plus acțiunii din joc.
Per total jocul este un horror drăguț care vă poartă printr-o navă de unde trebuie să evadați. Trebuie să-l jucați pe un monitor foarte luminos sau să fie întuneric în camera pentru a vedea fiecare detaliu de pe acesta (sau modificați setările de luminozitate din joc dar totul capătă un filtru foarte alb și nu mai arată realist). După părerea mea nu merită cei 22.99 euro ceruți pe Steam, considerând că un preț corect ar fi undeva la 14.99 euro.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.