The Deadly Tower of Monsters Review
Poveste8.5
Grafică7.5
Sunet10
8.4Scor
0.0

ACE Team, creatorii unor jocuri care nu se aliniază conceptelor clasice de gameplay, precum Zeno ClashRock of Ages sau Abyss Odyssey ne-au prezentat zilele trecute ultima lor creație: The Deadly Tower of Monsters, un joc care se potrivește perfect stilului de până acum, îmbinând elemente ale jocurilor arcade, cu cele RPG, cu cele cu perspectivă izometrică și cu o poveste ciudată în spate. Având ca inspirație clișeele proaste ale filmelor din anii 1970, acesta jocul se anunță a fi un omagiu a acelei perioade. ACE Team ne-au pus la dispoziție jocul pentru a-l încerca și a ne spune părerea despre el.

Filmat în anii 1970, The Deadly Tower of Monsters este un joc de aventură plin de acțiune, plasat în lumea filmelor clasice: povestea fetei care luptă cu un tată abuziv, planeta ocupată de maimuțe inofensive, fermecătorul erou spațial, prietenul robot, turnul plin de mutanți fioroși… Povești nemuritoare clasice pentru toate vârstele!

the-deadly-tower-of-monsters

Primul lucru pe care îl observi când intri în joc este acela că acțiunea este creată ca un film, relansat, cu comentariu original al directorului. Filmul este unul de categoria B, cu buget redus, numit, cum altfel decât The Deadly Tower of Monsters. Naratorul, care începe să vorbească încă de când se încarcă jocul, este chiar regizorul și povestește cum au filmat ei scenele, în funcție de ceea ce se întâmplă în joc.

8

Actorul principal este Dick Starspeed, care joacă rolul unui erou plecat în spațiu, iar de-a lungul povești întâlnim și actrița principală, Scarlet Nova fata împăratului, dar și ajutorul lor robotizat, numit sec, The Robot. Aceștia trebuie să ajungă în vârful turnului cu monștri și să-l oprească pe Împăratul cel Rău și maleficul Doctor care îl ajută.

12

The Deadly Tower of Monsters este un pamflet și trebuie tratat ca atare. Jocul este de fapt unul de acțiune, care are loc pe un singur nivel mare, la nivelul pământului, iar apoi pe un turn pe care trebuie să-l escaladezi și să ucizi toți monștrii care îți stau în cale. Ai anumite puncte de control sau checkpointuri între nivele și odată ce avansezi deblochezi eroi noi. Va trebui să te lupți cu diferiți adversari, de la maimuțe răzvrătite, la extratereștrii, dinozauri sau roboți. Când întâlnești inamici noi, comentatorul intervine și povestește cum au realizat ei scena respectivă, cum au jucat actorii și ce probleme au avut. Toate aceste povești sunt spuse cu fler, în stilul filmelor de categoria B din anii 60-70, iar dacă stai să asculți povestea, te vei distra, observând clișee clasice, povestite cu seriozitate.

11

Eroii au fiecare o armă principală, o bâtă, cu care îți poți lovi inamicii de aproape, și o armă secundară, de obicei câte un pistol cu laser. După ce ucizi inamici îți cade câte un item sau aur, dar dacă te uiți în inventar acesta de multe ori dispare, deci chiar dacă elementele de RPG sunt prezente și acestea sunt pamfletate. Ai anumite puncte de upgrade, unde poți să folosești ceea ce găsești în inventar pentru a-ți îmbunătăți armele sau pentru a debloca abilități noi, totuși.

1 (1)

Nefiind nivele diferite, iar drumul fiind în urcare pe un turn, de multe ori te trezești picând de la înălțime și fiind nevoit să urmezi din nou drumul inițial. Acest lucru este problematic la nivele superioare, de unde poți pica destul de mult, însă jocul îți permite să continui de la ultimul checkpoint, sau de la care vrei tu, pentru a nu fi nevoit să îl rejoci. Până mi-am dat eu seama de asta însă, am urcat ca nebunul de vreo 3 ori pe turn.

2

După fiecare checkpoint întâlnești adversari noi, sau grupuri variate de adversari pe care i-ai mai întâlnit deja și la fiecare câteva nivele va trebui să lupți cu un boss. Acesta este ori un dinozaur uriaș, ori o replică a lui King Kong, ori o caracatiță uriașă. Luptele finale sunt destul de intense, dar sunt singurele care îți pun probleme mai mari decât ți-ar pune un joc gen Mario. Adversarii, chiar și cei mari, sunt de fapt actori în costume, pe care nu le pot controla corespunzător și afli asta din ceea ce-ți spune regizorul.

3

Per total, gameplay-ul este destul de distractiv și bine realizat. Controlul camerei poate fi enervant pe alocuri și se mai întâmplă să alergi în lateral când ar trebui să mergi în față, dar toate acestea se rezolvă dacă ai puțină răbdare.

4

Motorul grafic din The Deadly Tower of Monsters este decent, nu are nimic spectaculos, dar nu este nici prost. O setare grafică care m-a distrat a fost posibilitatea de a alege între calitate DVD și VHS, adică între disc și casetă video. Practic îți poți scădea calitatea video în mod intenționat, pentru a fi în temă cu perioada povestii și joc. Animațiile sunt bune, iar performanța este excelentă. timpii de încărcare sunt practic inexistenți, deci jocul rulează perfect.

6

Pe partea de sunet, lucrurile stau foarte bine, atât la capitolul narațiune, regizorul povestind cu fler ceea ce are loc în film/joc, iar coloana sonoră este adaptată filmelor vremii.

7

The Deadly Tower of Monsters este un joc bun, dar care se pretează în general adulților, pentru că mulți dintre copii nu vor înțelege glumele. Atmosfera din anii ’70 este bine realizată și gameplay-ul este bunicel. Prestația artistică la nivelul sunetului este bună, iar privit ca un pamflet jocul este excelent. Eu m-am distrat cu el și mi-a plăcut mult.

10

Jocul ne-a fost oferit pentru review de către ACE Team și, tot alături de ei, vă oferim și vouă posibilitatea de a câștiga două licențe Steam pentru el în acest concurs.