Nu stiu cati dintre voi ati auzit sau ati jucat de Wasteland, asa ca am sa va spun cate ceva despre el. Wasteland este un joc RPG, aparut in 1988, care s-a dovedit a fi un pionier la vremea respectiva, un titlu inovator care a motivat si a generat crearea unor titluri consacrate. Cel mai celebru dintre acestea este Fallout, un joc creat in totalitate pe spinarea lui Wasteland, dar care nu pastreaza elementele de joc originale. Aici intervine inXile Entertainment, care, cu ajutorul Kickstarter, a finantat si a lansat Wasteland 2, un sequel adevarat al originalului.

Elementele originale au fost respectate cu sfintenie, modernizate insa. inXile Entertainment va invita sa intrati in lumea Wasteland 2, un RPG de tip turn-based tactical combat, care va va pune la incercare limitele talentului vostru de strategi, intrucat va trebui sa supravietuieste intr-o lume postapocaliptica, lipsita de speranta. Intra intr-o echipa de forte speciale si ia decizii in numele camarazilor, decizii care vor influenta soarta jocului. Viata lor depinde de tine si viitorul tau de sprijinnul acestora.

wl2S-800x600

In Wasteland 2 intri in pielea unui membru al trupelor speciale, iar rolul tau este ca impreuna cu echipa, sa restabilesti ordinea intr-o lume postapocaliptica, fara prea mari sperante la un viitor fericit. Cum faci acest lucru este decizia ta. Vei interactiona cu sute de personaje, iar deciziile pe care le iei iti scriu viitorul. Orice decizie pe care decizi sa o iei va influenta modul in care jocul se va desfasura, asta incluzand si echipa impreuna cu care doresti sa te duci la lupta.

Ai de infruntat gasti de banditi ,creaturi bizare si personaje de tot felul. Unele dispute se vor rezolva pasnic, altele doar cu folosirea fortei. Succesul misiunilor iti va imbunatati aptitudinile caracterului, forta echipei si iti va debloca abilitati si arme noi, ajutandu-te sa iti creezi echipa perfecta.

wl2-800x600

Dupa cu am precizat la inceput, Wasteland 2 respecta traditia jocului clasic, iar gameplay-ul respecta cu sfintenie genul „tactical combat”. Vei intra in joc si vei primi o echipa de 4 soldati, unul fiind tu si 3 alesi de tine. Posibilitatile sunt limitate, insa fiecarui soldat din joc ii poti importa o infatisare (poza – avatar) si ii poti customiza informatiile. Odata intrat in actiune ai de-a face cu o privire de ansamblu, de sus, iar folosindu-ti mouse-ul poti selecta grupul de soldati sau fiecare soldat individual sa execute o actiune.

ss_2134c14a0ce56439c335328aac60def4836bd8e7.1920x1080

Similar jocurilor de strategie, ai variante precum deplasarea soldatilor si executarea de actiuni. Fiecare caracter are la dispozitie aproximativ 30 de skilluri, care pot fi invatate pe parcurs, iar in bara de scurtaturi vei putea pune 6 pe care le folosesti mai des. Printre acestea se numara abilitati de verificare a inamicilor, de atac, de aparare, etc.

Fiecare misiune primita in joc are o lista de obiective care trebuie indeplinite, air scopul tau este sa scapi cu unitatile intregi si sa incerci sa procedezi in asa fel incat sa nu pierzi oameni in lupta. Inamicii sunt variati, de la creaturi desprinse din filmele SF, la oameni inarmati, iar inainte de lupta este indicat sa-ti verifici adversarul pentru a-i vedea punctele forte si cele slabe. Sistemul de lupta este unul turn-based, asemanator cu cel din Omerta – City of Gangsters, spre exemplu, in care dupa ce un personaj face o miscare, folosindu-si punctele de actiune si miscare, comanda vine la urmatorul. Distanta, pozitionarea si arma folosita de oamenii tai influenteaza elemente precum damage-ul facut si sansa de hit.  Avem astfel de-a face cu un sistem clasic pentru jocurile tactice, care combina elemente ale RPG-urilor, precum experienta capatata in urma victoriei, posibilitatea de a-ti upgrada trupele si armele, dar si inventarul si abilitatile personajelor, si elemente ale unui joc de strategie, caci in functie de pozitia de lupta, abilitatile alese si personajele cu care lupti, iti cresc sau scad sansele la victorie.

ss_c14858dae68faa98ccab7e83103d67f80b9239c3.1920x1080

Pe langa explorare si lupta, jocul are si un alt element specific RPG-urilor, si anume interactiunea cu personajele intalnite pe parcursul misiunii si cu oamenii aflat isub comanda ta. De multe ri va trebui sa intri in conversati icu anumiti oameni intalniti, iar spre surprinderea mea, dialogul este foarte reusit, mult peste ce am vazut in ultima vreme la alte jocuri de gen. Poti lua decizia care iti convine, poti raspunde cum vrei, reactia acestora insa depinde de deciziile tale. Asemanator altui titlu care l-am jucat recent, The Walking Dead, actiunile tale au efecte asupra povestii, iar asta m-a incantat.

Gameplay-ul este cumva asemanator primelor doua titluri Fallout, insa cu elemente diferite si parca mai complexe.

[bd_youtube id=HvNbuOenVPw ]

Grafica si sunet

La inceputul jocului grafica m-a dezamagit putin. Avem de-a face cu un intro interactiv, iar secventele video, incarcate de dialoguri sunt intrerupte de secvente care infatiseaza personaje statice, desenate parca pentru concept art. odata intrat in joc insa, lucrurile se schimba. Interfata jocului mi-a placut enorm, intrucat ai anumite panouri cu informatii, precum echipa, abilitatile, harta, etc, pecifice unui astfel de joc, insa acestea nu sunt statice. Folosiindu-ti mouse-ul, poti muta dintr-o parte in alta toat casutele, le poti elimina sau largi sau micsora dupa plac. De asemenea, aceste panouri contin informatii utile atat despre echipa, cat si despre inamici, iar afisarea acestora este iarasi customizabila. Nu ma gandeam sa gasesc atat versabilitate intr-o joc aflat in stadiul de beta, deci ma astept sa vad alte lucruri care nu mi-au prea placut sa se schimbe in bine, odata cu update-ul la versiunea finala.

ss_6e8db3e8f9ef8f9bbcc4b4e4f2cd71bfd3944fd4.1920x1080

Grafica generala a jocului e placuta, ai elemente moderne bune, precum posibilitatea de zoom sau intoarcerea camerei, dar mai e mult de lucru la texturi. Unele chestii par neterminate, animatiile ai de suferit, iar anumite elemente n use imbina bine una cu alta.

ss_2e397f9af64c77c3a131381b65eae2f264027d4b.1920x1080

Sunetul trebuie privit din 2 aspecte: dialogul si sunetul general al jocului. Dialogurile sunt foarte bune, mult mai bine realizate decat in Fallout 3 spre exemplu, lucru excelent, dar sunt stricate insa de modu lde expunere din puntul de vedere al graficii. Muzica de fundal este bunicica, mi-ar fi placut sa vad o tenta mai agresiva, mai grava generata de fondul sonor.

Pentru fanii Fallout 1 si 2, Wasteland 2 este un must-play! Daca esti un fan al jocurilor clasice, produsul celor de la inXile Entertainment imbina excelent gameplayul de exceptie cu grafica moderna, dialoguri bine realizate si un joc care evolueaza in functie de decizile pe care le iei. Parerea mea este ca Wasteland 2 este un titlu solid, peste ultimul Fallout si un produs net superior altor titluri aparute recent si care au dezamagit profund, precum Company of Heroes 2 sau Rome 2.