Yaga - un joc făcut de români - Review
8.8Scor
9.5

Yaga este un joc lansat pe 12 noiembrie 2019 pentru PlayStation 4 (consola pe care l-am testat noi), Xbox One, Nintendo Switch și Apple Arcade, iar pe Steam urmează să fie lansat în 2020. Partea cea mai interesantă la acest joc este că echipa ce l-a dezvoltat, Breadcrumbs Interactive, este formată în totalitate de români. Jocul este clasificat ca fiind de acțiune cu mențiunea că este, totuși, un joc foarte violent și sângeros.

Yaga este un joc de tip single player în care jucătorul preia controlul lui Ivan, un fierar ce rămâne cu un singur braț fiind blestemat să aibă ghinion pentru toată viața. Ivan este prins între Tzar, care-l trimite în diferite misiuni grele, o vrăjitoare misterioasă ce vrea să-l manipuleze și bunica lui ce vrea să-și găsească o soție.

În joc îți creezi o reputație prin interacțiunea cu sătenii și ajutându-i la diferite munci sau misiuni secundare, în acest timp trebuind să faceți alegeri bune, jocul folosindu-se și de superstiții, de spirite și de blesteme. Harta are diferite zone în care dificultatea diferă și jucătorul poate fi oricând surprins de inamicii ce-l pândesc la orice pas. Totodată, caracterul poate fi ajutat de talismane și artefacte ce îi oferă diferite abilități, acestea putând fi uneori construite și chiar îmbunătățite de fierarul Ivan pe tot parcursul călătoriei.

O parte foarte captivantă este muzica din joc ce poartă semnătura trupei Subcarpați și am fost plăcut surprins să aud în dialogul unor bețivi ce vorbeau despre cât de bună este țuica în comparație cu vinul.

Gameplay-ul este unul destul de simplu de înțeles. Personajul este fierar într-un sat și este alungat de rege pentru că avea ghinion. Regele a fost blestemat de baba Yaga și cumva Ivan trebuie să o găsească și să steargă blestemul. În călătoria lui se va întâlni cu diferiți oameni ce îi dau sarcini, oameni de la care va primi recompense, pe care îi va ajuta sau nu, în funcție de alegerea pe care o ia jucătorul, deși există și un indicator ce-l invinovățește pe Ivan dacă nu ia decizia potrivită. Acesta își va realiza propriile arme, le va îmbunătăți pe parcurs și se va lupta cu diferiți monștri și animale ale pădurii.

Grafica este plăcută, personajele bucurându-se de multe detalii, atât în cinematicele close-up cât și în momentele când aleargă prin pădure, foarte mici. Mediul înconjurător a fost de asemenea creat foarte bine și au fost folosite foarte multe elemente de decor. Mi-au plăcut căsuțele de dialog ce însoțesc partea audio, foarte bine poziționate.

Sunetul a fost singurul aspect ce m-a făcut instant să-mi pun întrebări cu privire la creatorii jocului. Când am recunoscut melodiile trupei Subcarpați am zis că e doar o coincidență și mi se pare. Apoi am mai auzit și alte melodii din folclor, iar la dialogul despre țuică eram deja nerăbdător să termin gameplay-ul și să aflu mai multe despre echipa din spate.

În concluzie, Yaga este un joc ce vă poate capta atenția pentru multe ore pentru că este dinamic, direcția jocului ține de alegerile pe care le faceți și vă recomand să-l încercați, iar în continuare vă invit să urmăriți și un gameplay.