Youtubers Life Review
Poveste / Concept8.5
Grafică și sunet7.5
7.7Scor
Reader Rating: (6 Votes)
8.1

Youtubers Life este unul din jocurile indie care a istericat o groază de lume pentru că a primit o mulțime de reviewuripozitive la lansare. Marea majoritate a streamerilor l-au jucat încă de la lansare și și-au dat cu părerea despre el. Ne-a atras și nouă atenția într-un final și am decis să-l încercăm după ce a ieșit din Early Access pe 2 februarie.

Concept / Poveste

Youtubers Life este un joc de tip tycoon în care ți se cere să devii o personalitate pe internet. Vei face asta urcând videouri pe Youtube. Poți alege între un canal de jocuri, unul de bucătărie sau unul de muzică. Îți începi cariera în casa părinților și scopul tău este să câștigi suficienți bani încât să faci asta toată viața. Scopul jocului este să simuleze viața unui creator de conținut video în toate aspectele ei, iar tu trebuie să găsești un echilibru între responsabilitățile zilnice, prieteni și familie și carieră.

Am ceva experiență cu jocurile de tip tycoon și mi-am petrecut o groază de ore în fața clasicelor „… Tycoon” construind orașe, controlând oameni sau administrând rețele uriașe de căi ferate. Nu m-am ferit niciodată de un asemenea joc și am apreciat majoritatea piedicilor puse în fața mea care aduc o notă picantă jocului care în majoritatea timpului este repetitiv. Asta e o problemă generală a jocurilor de acest gen și nu mă deranjează, așa că am pornit încrezător înainte. Youtubers Life începe cu o imagine a ta din viitor în care ești un miliardar, cu averea făcută pe Youtube și locuiești pe o stație spațială și începi să le povestești oamenilor prezenți în jurul tău cum ai devenit cel mai celebru Youtuber. Aici începe jocul și ești trimis într-o cameră în „trecutul” jocului în care ești un adoleșcent care locuiește cu părinții.

Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să îți creezi personajul. Îți alegi obiectele vestimentare, lookul în general iar apoi trebuie să îți alegi ce conținut video vrei să creezi. Normal că am ales jocuri video. Am trecut repede prin etapele de personalizare pentru că niciodată nu mi-a plăcut să pierd timpul creîndu-mi un avatar digital complicat și am intrat în joc. Primești un tutorial din care înveți toate mecanicile jocului. Începi să-ți faci primul video și ai un raft de unde îți alegi jocurile. Ai doar unul la început și îl iei pe acela. În timp ce stai la calculator ești pus în fața primelor decizii. De exemplu, jocul se blochează și tu trebuie să alegi ce faci… te încrunți, râzi, înjuri, etc. Partea cu ales funcționează ca un joc de cărți. Primști după fiecare misiune îndeplinită niște cărți pe care le poți folosi o dată. La finalul gameplayului trebuie să-ți editezi videoul pe care îl ai împărțit pe bucăți. Potrivești aceste bucăti, apoi îi dai randare și alegi un nume pentru video, după care îl urci pe youtube. Având un calculator slăbuț durează ceva timp randarea și uploadul. Între timp poți să te ocupi de alte lucruri. În primul rând ești la liceu, deci trebuie să înveți, apoi trebuie să te îngrijești de viața de zi cu zi, să mămânci și să dormi.

Până acum totul este OK, cu mici scăpări minore, jocul poate fi încadrat în categoria de tycoon. Primești anumite misiuni, care practic te ghidează prin joc și îți cere să faci lucruri pe care dacă le îndeplinești avansezi în joc. Odată urcate, videourile adună likeuri care generează bani. Banii pot fi folosiți pe diverse lucruri în joc. Îți poți cumpăra jocuri noi de pe Amazon, îți poți upgrada calculatorul sau cumpăra echipamente profesionale. La fiecare editare a videourilor primești niște puncte de upgrade, care îți cresc abilitățile de comunicare cu audiența de pe Youtube, dar și abilitățile tehnice, în ceea ce privește capacitatea ta de a edita videouri, de a crea conținut de calitate mai mare.

Încă de la primul video vin likeurile și fanii, iar aici este primul loc în care jocul serupe de realitate. Câți dintre voi pot spune că după ce și-au deschis un canal de Youtube și au urcat un singur video cu o porțiune de gameplay dintr-un anumit joc au adunat într-o zi 100-200 de fani și către 1000 de vizualizări? Mai mult, acestea generează destul de mulți bani, dar nu suficienți cât să îți ajungă, așa că iei muncă suplimentară. Părinții te plătesc pentru că faci trebuiri prin casă sau poți livra ziare din ușă în ușă. Până la urmă ajungi să-ți iei propria locuință, participi la evenimente sociale, iar la final ajungi celebru. Ca să sintetizez experiența din joc, Youtubers Life este o combinație între un joc tycoon clasic și Sims, însă chiar dacă aduce elemente din ambele, nu reușește să capteze esența unuia dintre ele într-u totul. Pe partea de simulare, jocul mi se pare că decurge prea ușor, evoluează prea repede și se rupe de realitate. pe partea de simulare a vieții și managementul personajului, acesta are accent al începutul jocului și se pierde pe parcurs, deciziile luate cu referire la construcția personajului neavând vreo utilitate mai târziu. Mai mult, Youtubers Life are și scăpări destul de mari. De exemplu, dacă tu iei o decizie logică în legătură cu ce vrei să faci înainte să îți apară misiune sau quest pentru treaba respectivă, acțiunea ta nu contează. De exemplu, te duci și înveți într-o pauză și când revii de la învățat primești înștințare că mama ta e nervoasă și vine și te pedepsește luându-ți monitorul, chiar dacă tu tocmai ai învățat. Așadar, trebuie să abordezi jocul în ordinea cerințelor și mai bine nu iei decizii de capul tău.

Motorul grafic din Youtubers Life arată drăguț, dar grafica nu este nouă. Interfața, personajele și animațile sunt parcă copiate din interfața de la consola Nintendo Wii. Mișcările, înfățișarea și emoțile afișate sunt toate identice practic cu cele de pe consola mai sus amintită. Asta nu înseamnă însă că e rea grafica. Elementele grafice sunt bine lucrate, interfața e simplă, elegantă și intuitivă. Sunetul este și el bunicel, dar la același nivel calitativ,  fără să aibă nimic special. Per total, pe partea vizuală și auditivă lucrurile nu sunt nici foarte bune nici rele.

Sincer, eu mă așteptam la ceva mai mult de la Youtubers Life, dar asta deoarece am văzut numeroase recenzii pozitive la joc venite de la oameni influenți din industrie. Chiar dacă jocul nu se ridică la nivelul prezentat de unii streameri, el nu este rău. Gameplayul este bunicel și jocul are multe elemente specifice simulatoarelor, însă nu este un tycoon până la măduva oaselor. Este unul de strategie, fără a implica însă un nivel de concentrare prea mare. Recomand să-l jucați în ritmul lui pentru că altfel puteți avea unele surprize neplăcute. Grafica este drăguță, în stilul jocurilor de pe Wii și sunetul este OK. Recomand jocul pasionaților de simulatoare dar și celor care crează conținut media, pentru a vedea cum ar fi cariera voastră într-un univers paralel.